kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

مدودف: دولت اوکراین غرب‌زده است ارزش مذاکره ندارد

 

نایب‌رئیس‌«شورای امنیت فدراسیون روسیه»و رئیس‌جمهور اسبق این کشور اعلام کرده که دولت کنونی اوکراین کاملاً وابسته به غرب است و ارزش گفت‌و‌گو و تماس برقرار کردن را ندارد.
تنش‌ها بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد. رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این در چند نوبت از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته که از عضویت این کشور در ناتو حمایت کنند. روسیه هم بارها هشدار داده خط قرمز مسکو الحاق اوکراین به ناتو است. هشدارها درباره عضویت اوکراین در ناتو در شرایطی انجام شده که در سال ۲۰۰۸ و به دنبال تحرکات دولت غربگرای «میخائیل ساکاشویلی» رئیس‌جمهور وقت گرجستان برای عضویت در این ائتلاف نظامی غربی، مسکو به جنگ متوسل شد.
در جدیدترین اظهار نظر مقامات روس، در مورد اوکراین «مدودف» نایب‌رئیس‌«شورای امنیت فدراسیون روسیه» با انتشار یک یادداشت در روزنامه «کامرسانت» این کشور، برقراری تماس و گفت‌و‌گوی مسکو با دولت کنونی اوکراین را کاری «بیهوده» خواند چرا که «دولت اوکراین غرب زده است.» به گزارش خبرگزاری تاس، یادداشت «مدودف» در رد برقراری تماس با اوکراین با این عنوان منتشر شده است: «چرا تماس‌ها با دولت فعلی اوکراین، بی‌معنی است؟»
دیمیتری مدودف که سابقه ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه را هم در کارنامه دارد، نوشته: «(ما دولت روسیه باید) منتظر بمانیم تا رهبران مسئول در اوکراین ظاهر شوند (رهبرانی که) هدف آنها ایجاد حقوق برابر مبتنی بر انتفاع متقابل و روابط دو سویه با روسیه باشد، نه درگیری کامل با روسیه و در پیش گرفتن (سیاست) در آستانه آتش»..به گفته نائب رئیس‌«شورای امنیت فدراسیون روسیه»، اوکراین در حال حاضر تحت مدیریت مستقیم خارجی است و از کمک‌های مالی تا مدیریت مستقیم توسط سرویس‌های اطلاعاتی، کاملاً به غرب وابسته می‌باشد. گفتنی است ریاست شورای امنیت فدراسیون روسیه برعهده ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور است و دیمیتری مدودف نفر دوم این شورا است.
عقب‌نشینی در برابر عقب‌نشینی
خبر دیگر اینکه وزارت خارجه روسیه به دنبال لغو تحریم چند مقام خود از سوی آمریکا، مجوز ورود معاون وزارت خارجه آمریکا را به مسکو صادر کرد. به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد پس از آنکه واشنگتن ممنوعیت ورود چند مقام روس به آمریکا را لغو کرد، نولاند نیز مجوز ورود به روسیه را کسب کرد. زاخاروا گفت: «نولاند در فهرست تحریم‌ها بود، به این معنی که او نمی‌تواند از مرز ما عبور کند. آمریکایی‌ها، مقام‌‌ها و کارشناسان امور خارجه  روسیه را در فهرست سیاه خود قرار‌دادند. در این مورد، ما به طور متقابل با این مشکل برخورد کردیم. بله‌،اینک او به روسیه خواهد آمد.»