kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

استاندار تهران و مشاور رئیسی در مناطق آزاد منصوب شدند

محسن منصوری به‌عنوان استاندار تهران و سعید محمد به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شدند.


جلسه هیئت وزیران بعدازظهر دیروز یکشنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد و در این جلسه «محسن منصوری» به‌عنوان استاندار منتخب تهران از اعضای دولت رأی اعتماد گرفت.
منصوری متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.
وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بنیاد علوی، مدیرعامل و عضو مؤسس و هیئت‌مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، مشاور نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور بوده است. همچنین رئیس‌جمهور طی حکمی‌ سعید محمد را به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.
در بخشی از حکم رئیسی خطاب به سعید محمد آمده است: «انتظار است ضمن بهره‌گیری مطلوب از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود و با انتخاب افراد صالح و کارآمد در پشتیبانی از ایجاد‌ اشتغال سالم و مولد، نقش‌آفرینی مؤثر در بازار‌های جهانی و منطقه‌ای، تلاش در جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و پیشبرد عمران، آبادانی و کمک به توسعه اقتصادی کشور و نظارت لازم به‌منظور پیشگیری از بروز هرگونه فساد و روابط ناسالم در مناطق آزاد مجدانه کوشا باشید.»
دولت به سفرهای استانی و ارتباط بی‌واسطه با مردم
با قوت ادامه می‌دهد
رئیس‌جمهور همچنین طی سخنانی در جلسه هیئت دولت با‌ اشاره به اهداف سفرهای استانی گفت: دولت باید در همه نقاط کشور حضور یابد، چرا که در بسیاری از موارد برخی طرح‌ها که دچار وقفه بی‌دلیل شده‌اند، با پیگیری‌های مدیران ارشد در جریان بازدید حضوری، فعال می‌شود.
وی همچنین استفاده جامعه از اینترنت و ارتباطات را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: باید برای اتصال روستاهای فاقد شبکه ارتباطات؛ اقدامات ضروری انجام شود تا دانش‌آموزان، مشکلی در این زمینه نداشته باشند.
رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی برای اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های آب، برق و انرژی را ضروری دانست و گفت: در این زمینه انجام اقدامات بنیادین و پایدار برای جلوگیری از اتلاف و استفاده بی‌رویه ضرورت دارد.
رئیسی همچنین با‌ اشاره به موضوع رمزارزها و اهمیت ساماندهی آن، گفت: با توجه به اینکه استخراج رمزارزهای فاقد مجوز، می‌تواند مشکلاتی در شبکه برق کشور ایجاد کند، ضرورت دارد با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط، مقررات استخراج رمزارزها بازنگری شود.