kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* دولت فرانسه با داشتن صدها کلاهک هسته‌ای و اختصاص میلیاردها دلار برای گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای‌اش عملا صلح و امنیت جهانی به‌خصوص در منطقه غرب آسیا را به خطر انداخته است. دولت فرانسه باید نسبت به اقدامات مخرب و گستاخانه‌اش در اقصی نقاط جهان به افکار عمومی پاسخگو باشد و در صورت امتناع باید از سوی دولت‌های مستقل جهان مواخذه و به شدت تنبیه شود.
نوربخش - مشهد مقدس
* یک یاحیدر بسیجیان کافی است تا به حیات رژیم جعلی و پلید صهیونیستی این جرثومه‌های فساد و تباهی خاتمه دهد جلادان رژیم غاصب صهیونیستی بدانند به پایان عمر نکبت‌بار و ننگین‌شان نزدیک شده‌اند و به‌زودی از صفحه روزگار محو خواهند شد. ان‌شاءالله.
5949---0912 و 0609---0915
* از مدت‌ها قبل احساس می‌شد که اگر رژیم کودک‌کش صهیونیستی ضربه مهلکی از جبهه مقاومت و غیور مردان ایران نخورد گام به گام سعی می‌کند خود را به نزدیکی مرزهای ما برساند و به نظر می‌رسد این بهترین موقعیت برای ماست که آنها را در همین حوالی به قعر جهنم بفرستیم؟!
9738---0990
* یکی از مولفه‌های جولان قدرتمندانه نفتکش‌های ما در آب‌های جهان به دلیل تسلط ایران برتنگه هرمز در خلیج فارس است. این تنگه حکایت دباغخانه‌ای است که گذر همه کشورها به آن می‌افتد.
0049---0911
* سلام و درود خداوند بر شیعیان مظلوم نیجریه که هر سال برای برپایی عزای امام حسین(ع) در کشورشان از جان خویش مایه می‌گذارند و کربلا به معنای واقعی کلمه تکرار شده و دشمنان جنایتکار رسوا می‌شوند.
3453---0992
* تغییر و دست‌کاری ساعت رسمی کشور با الگوگیری از کشورهای غربی، چندسالی است اجرا می‌شود. این قانون در ابتدای هر 6 ماه موجب تغییرات عمده و اختلال در وقت و انجام عبادات، استراحت و سایر شئون زندگی مردم می‌شود. حتی اگر محور صرفا امور اقتصادی هم باشد. تاکنون هیچ مرجع علمی و معتبر گزارشی برای افزایش بازدهی ارايه نداده است ضمن اینکه همان کشورهای اروپایی هم این قانون را منسوخ و ساعات اداری را تغییر می‌دهند نه ساعت رسمی را! توجه و بازنگری این نوع قوانین از ضروری‌های کشور است.
موسیوند
* بی‌سر و سامانی در فروش بلیط هواپیمای نجف کاملا مشهود بود از 3/500/000 تا 8-10 میلیون تومان و برگشت نیز از 1/500/000 تومان تا 7-8 میلیون خودگویای همه چیز است. آیا واقعا مسئولان توان برخورد با متخلفان را ندارند؟
8853---0912
* وقتی خودروسازان داخلی به کیفیت و قیمت خودروها اهمیتی نمی‌دهند و مشتریان را نقره داغ می‌کنند باید کنترل شده نسبت به واردات خودرو اقدام کرد تا آنها به خود آیند. وقتی به قیمت یک پراید غیرمطمئن می‌توان یک خودروی با کیفیت خارجی خرید، چرا این امکان از مشتری باید سلب شود؟!
کرمی
* چرا وزارت صمت و دیگر وزارتخانه‌ها همچنان معاون وزیر و مدیران دولت بی‌تدبیر گذشته را حفظ و نسبت به جابجایی آنها اقدام نمی‌کنند؟! این کار باعث دلسرد شدن مردم است.
8940---0938
* به آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود که آموزش کمک‌های اولیه و اقدامات آتش‌نشانی را به عنوان دروس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان قرار دهند.
مهندس باقری
* برخی اتحادیه اصناف مانند دلالان به گرانفروشی کمک می‌کنند. لبنیات فروشی می‌گوید ما ماست را کیلویی 13 هزار تومان می‌فروشیم اتحادیه می‌گوید 17 هزار بفروش ؟! اتحادیه تعمیرکاران، کافی‌نت‌ها و لبنیاتی و... یکی از عامل گرانفروشی هستند. چرا با این کار اتحادیه‌ها برخورد و رسیدگی نمی‌شود؟!
قاسمی شیراز
* از مدیریت جدید فولاد مبارکه می‌خواهیم در خصوص شفاف‌سازی دخل و خرج باشگاه سپاهان ورود پیدا کرده و شبهات به وجود آمده برای مردم را برطرف بکنند.
4958---0916
* بهترین کسانی که می‌توانند با کم‌فروشی، احتکار و گرانفروشی‌ها برخورد کنند در وهله اول خود مردم هستند. مسئولین پل‌های ارتباطی و طرح شکایت از همه اصناف را اعلام تا پس از بررسی‌ها اعمال قانون کنند.
6263---0938
* به آقای دکتر زیباکلام حافظ منافع شیطان بزرگ در کشورمان بگویید، دولت مورد حمایت ایشان که این همه دل و قوه می‌دادند و می‌گرفتند از کدخدا
طی 8 سال گذشته چه گلی به سر مردم زدند جز گرانی، تورم، بیکاری، رکود، نقدینگی، 700 برابری مسکن و...؟!
6043---0916 و 2977---0933
* در سریال روزگار قریب در حالی که دکتر قریب به شدت بیمار و بستری است به فکر درمان بیماران است و برای آنها غصه می‌خورد. پیشنهاد می‌کنم سریالی هم ساخته شود به نام روزگار عقرب، کسانی که در 8 سال گذشته ثروت‌های میلیاردی به جیب زدند و از درد و رنج مردم هیچ چیز متوجه نشدند!
2914---0990
* ترکیه در گذشته محل اقامت و انتقال تروریست‌های داعشی به سوریه و عراق بود و امروز به محل خوشگذرانی و عیش و نوش سلبریتی‌های کشورمان تبدیل شده است.
2977---0933
* در این دوره باید به کمک مجلس و دولت با افراد دلال و گرانفروش که خون مردم را داخل شیشه کرده‌اند به شدت برخورد بشود تا هر روز شاهد مشکلات بیشتر مردم بی‌پناه نباشیم. دست این خیانتکاران باید به کل قطع بشود و امید به جامعه بازگردد.
4010---0911
* مسئولانی را که در 8 سال گذشته سفره ما مردم را تا حد حقارت کوچک کردند به خدا واگذارشان می‌کنیم. امیدواریم خداوند انتقام سخت از آنان
بگیرد.
3959---0911
* قیمت شیر پاکتی در کمتر از یک سال دو بار و هر بار 3 هزار تومان افزایش یافته و در حال حاضر قیمت آن دو برابر شده است. جالب اینکه از وزن آن هم کاسته‌اند هیچ انصافی ندارند.
8110---0915
* تلفن گویای 192 ساعات شرعی با وجودی که 6 روز از مهر گذشته ساعت‌ها را طبق روال شهریور اعلام می‌کرد و از 7/7/ اصلاح نمود! ماههای رجب و شعبان گذشته را نیز متاسفانه یک روز جلو و عقب اعلام می‌کرد! چرا دقت نمی‌کنند و طبق تقویم اعلام نمی‌کنند؟!
یک هموطن
* چرا وقتی سارقان بزرگ توسط برادران زحمتکش پلیس دستگیر می‌شوند چهره آنها را می‌پوشانند؟ بگذارید مردم آنها را بشناسند تا دست به این خباثت‌ها نزنند.
سیار- روستای سادات محله لاهیجان
«پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 22 تهران»
در پاسخ به پیام‌های مردمی تاریخ 1400/6/22 در روزنامه کیهان شماره 22840 صفحه 2 با عنوان «عدم آبیاری درختان چنار بلوار زیبادشت- میدان لاله» به آگاهی می‌رساند: با توجه به شرایط جغرافیایی و زیست‌محیطی شهر تهران از یکسو، نیاز آبی فراوان درختان چنار از سوی دیگر و ابلاغ سازمان بوستان‌ها و فضای سبز ضروری است از کاشت این نوع درخت ممانعت بعمل آید و از گونه‌های جایگزین همانند درخت زیتون تلخ جهت کاشت استفاده شود. علی‌رغم اینکه منابع آبی موجود در سطح منطقه در شرایط مناسبی قرار ندارد لیکن در چنارستان آبیاری بصورت روزانه با آب چاه و برای کمک به سبز نگه داشتن درختان با تانکر توسط آبیار مربوطه انجام می‌شود و با توجه به شیب مناسب باغچه از سطح خیابان آب از طریق جوی‌های ایجاد شده به درختان پایین‌دست منتقل می‌شود. در نهایت عارضه پیش آمده و مد نظر شهروند محترم شامل تمامی درختان چنار سطح شهر تهران شده که ناشی از نیاز آبی فراوان و منابع آبی کم می‌باشد (اصطلاح عامیانه: پای چنار باید همیشه آب باشد) که با بضاعت موجود موردی مبنی بر خشک کردن تعمدی درختان وجود ندارد.»