kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از برگزاری سومین دوره جشنواره سردار آسمانی در سال جاری خبر داد.

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: پس از برگزاری موفق دو دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی، ویژه پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران جبهه مقاومت و با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قصد داریم به یاری خدا سومین دوره این جشنواره را با حضور گسترده فعالان تئاتر مقاومت به مرحله اجرا در آوریم.
نیلی افزود: نشست‌های جنبی، کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی و برپایی محفل خاطره نمایش با حضور همرزمان شهدا از جمله برنامه‌هایی است که قصد داریم در این دوره در کرمان برگزار نماییم.
مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس همچنین بیان کرد: برگزاری این قبیل رویدادها در سطح کشور به تعظیم شعائر ملی و مذهبی و نیز مستندنگاری زندگی و سیره شهدای گرانقدر می‌انجامد که با زبان فاخر هنر قطعا، اثربخشی بیشتری بر اذهان مخاطبان دارد.
دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت افزود: در آینده‌ای نزدیک دبیر جشنواره و فراخوان این رویداد از طریق رسانه‌ها به اطلاع علاقه‌مندان و هنرمندان خواهد رسید.
جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی از سال ۱۳۹۸ توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح طرح‌ریزی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.