kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

حاشیه‌‌سازی سعودی‌ها شکست خورد؛ دولت لبنان کیفیت سوخت ایرانی را تأیید کرد

پس از تلاش رسانه‌های سعودی برای حاشیه‌‌سازی درباره کیفیت سوخت ارسالی از ایران به لبنان، مؤسسه تحقیقات صنعتی لبنان این شایعات را رد کرد.

حالا که به تعبیر برخی رسانه‌های لبنانی سوخت ایران برخی از نهادهای دچار مشکل لبنان را حیات دیگر بخشیده است، رسانه‌های آل‌سعود شروع به تبلیغات سوء کرده‌اند تا این کار را بی‌ارزش کنند. پس از شایعه‌‌سازی رسانه‌های نزدیک به آل‌سعود درباره بی‌کیفیت بودن سوخت ارسالی از ایران به لبنان، روزنامه «الدیار» به نقل از مؤسسه تحقیقات صنعتی لبنان گزارش داد که از مازوت ایران اخیرا نمونه‌گیری شده و به مؤسسه تحقیقات صنعتی لبنان تحویل داده شده تا مورد آزمایش قرار گیرد.
به گزارش فارس، پس از آزمایش، مشخص شده است که مازوت ارسالی از ایران مطابق با استانداردها و شروط تعیین‌شده از جانب سازمان استاندارد لبنان است و در نتیجه این سوخت برای استفاده در ژنراتورهای تولید برق و تمام خودروهای دیزلی مناسب است.
گفتنی است، لبنان در نتیجه بی‎‌دولتی و تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت روبه‌روست. برای مهار بحران و جلوگیری از فروپاشی نهادهای این کشور، عده‌ای از تجار لبنانی به‌واسطه حزب‌الله از ایران سوخت خریداری کردند. به گفته
«سید حسن نصرالله» این واردات می‌تواند همچنان ادامه پیدا کند.
توان نظامی پیشرفته حزب‌الله
خبر دیگر از لبنان آن‌که آخر هفته گذشته رسانه‌های صهیونیستی و برخی مقامات این رژیم خبر از سرنگونی یک پهپاد خود در لبنان خبر دادند، تا این‌که‌، حزب‌الله لبنان خبر داد که نیروهای این جنبش موفق شده‌اند در ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر روز پنجشنبه، یک پهپاد صهیونیست را سرنگون کنند.
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم در مقاله جدید خود با اشاره به همین موضوع نوشت که سرنگونی پهپاد صهیونیستی با این دقت و تأثیر، شوک بزرگی برای فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد. سرنگونی این پهپاد، توانایی‌های دفاعی بسیار پیشرفته شاخه نظامی حزب‌الله را به نمایش گذاشت؛ به این معنی که حریم هوایی لبنان خط قرمز مقاومت، و تجاوز به آن دشوار است. البته این استراتژی دفاعی حزب‌الله تنها مربوط به پهپادها نیست و مقاومت حتی می‌تواند هواپیماهای
اف 16 رژیم صهیونیستی را نیز سرنگون کند.