kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
واکنش بحرینی‌ها به سفر وزیرخارجه اسرائیل به منامه

«لاپید»! آیا شمشیر ذوالفقار را می‌شناسی؟

مردم بحرین همزمان با ورود وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه، تظاهرات برگزار و مخالفت خود را با عادی‌‌سازی روابط با تل‌آویو اعلام کردند. تظاهرکنندگان با نشان دادن شمشیر «ذوالفقار» حضرت علی‌(ع) برای رژیم صهیونیستی خط و نشان کشیدند.

 


سرویس خارجی-

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در نخستین سفر رسمی پس از توافق عادی ‌سازی روابط میان تل‌آویو و منامه، صبح پنجشنبه وارد بحرین شد. این سفر در حالی صورت گرفت که ملت بحرین بارها مخالفت خود با عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده‌اند.
بر اساس گزارش «عربی پست»، همزمان با ورود وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تظاهرات مردمی در محکومیت عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بحرین برگزار شد. بنا به این گزارش، تظاهر‌کنندگان اقدام به آتش‌زدن لاستیک‌های خودروها در خارج از پایتخت بحرین کردند و کاربران با به راه‌انداختن هشتگ‌هایی مخالفت خود را اعلام کردند. همچنین مسیرهای منتهی به فرودگاه بحرین شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی بود. رسانه‌های فلسطینی هم فیلم و تصاویری از تظاهرات مردم بحرین منتشر کردند. بحرینی‌های معترض همچنین پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.
منابع بحرینی شامگاه پنجشنبه هم گزارش دادند که این تظاهرات در بخش‌های مختلفی از پایتخت بحرین ساعت‌ها تداوم داشته است. در این میان، تصویر جالب‌توجهی، شامگاه پنجشنبه، در رسانه‌های بحرینی دست‌به‌دست شد که حامل پیامی برای وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بود. در این عکس که تظاهرکنندگان بحرینی را به تصویر می‌کشید، پلاکاردی به یک واقعه تاریخی اشاره داشت که بر روی آن نوشته شده بود: «آقای لاپید! می‌دانی این چیست؟» پس از این عبارت تصویر شمشیری رسم شده بود که به ماجرای فتح خیبر و شمشیر ذوالفقار اشاره داشت؛ نبردی که در جریان آن
امام علی‌(ع) با یهودیان فتنه‌جو مبارزه کرد و در قلعه خیبر را یک تنه با دست توانای خود از جا کند و یهودیان خیبر را سرکوب کرد.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از ورود به بحرین و دیدار با مقامات ارشد این کشور از جمله ولی‌عهد و شاه بحرین، سفارت این رژیم را رسما در منامه افتتاح کرد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و همتای بحرینی او چند توافقنامه راهبردی در زمینه‌های مختلف امضاء کردند و همچنین یک خط هوایی میان دو طرف افتتاح شد که در طول هفته، دو پرواز انجام خواهد داد. روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، نیز خبر داد که تل‌آویو و منامه در پی همکاری برای مقابله با پهپادهای ایرانی هستند.
واکنش‌ها
در همین ارتباط، صفحه آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر معنوی نهضت اسلامی و انقلاب بحرین در توئیتر به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه واکنش نشان داد.در این پست آمده است: «خیانت نفرت‌انگیز عادی‌سازی [روابط] با دشمن صهیونیستی یکی از جنگ‌های سیاسی دولت بحرین علیه مردم آن است که با ارعاب، فقر، زندانی‌کردن، آوارگی، تحقیر، به حاشیه راندن و سلب حقوق همراه است. خدا به داد این مردم برسد». جنبش «حق» بحرین نیز سفر لاپید به منامه را تعرض آشکار به احساسات بحرینی‌ها و یک خیانت خواند. البته کاربران بحرینی نیز در هشتگ‌های مختلف مخالفت خود با این موضوع را اعلام کردند. کاربری خطاب به سازش‌کاران نوشت، هر چقدر شما اقدام به عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کنید نمی‌توانید ملت‌ها را مجبور به امر کنید «ما با مسئله فلسطین باقی خواهیم ماند و رهایش نخواهیم کرد». کاربر دیگری هم با انتشار عکسی از ورود لاپید نوشته، جنایتکار یائیر لاپید در فرودگاه بین‌المللی بحرین... روز هتک حرمت سرزمین بحرین و ایجاد آشیانه‌ای برای دشمن در منامه.
محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به شدت از سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین انتقاد کرد. الزهار به شبکه خبری المیادین گفت که می‌توان سفر لاپید به بحرین را در یک کلمه خلاصه کرد: «خیانت». وی تصریح کرد، برخی کشورها امید خود را به مواضع آمریکا گره زده‌اند و خواستار راضی کردن واشنگتن هستند. این مسئول حماس در عین حال گفت که کشورهای عربی که رابطه خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، به دست خودشان مجازات می‌شوند. الزهار خاطرنشان کرد، تنها طرفی که در درجه نخست، از توافقات عادی‌‌سازی سود می‌برد، رژیم صهیونیستی است. این مسئول حماس تأکید کرد که اگر آمریکا قدرتی داشت که از آن حمایت می‌کرد، از افغانستان فرار نمی‌کرد. الزهار در پایان خاطرنشان کرد، اگر تبلیغات رژیم صهیونیستی واقعیت داشت، چرا این رژیم از غزه فرار کرد؟