kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

کره شمالی همزمان با انجام یک آزمایش موشکی جدید مذاکره مستقیم با آمریکا را رد کرد

 

کره شمالی همزمان با انجام یک آزمایش موشکی جدید اعلام کرد تن به مذاکره مستقیم با دولت آمریکا نخواهد داد چرا که پیشنهاد مذاکره مستقیم از سوی آمریکا فریبی بیش نیست.
کره شمالی طی روزهای اخیر چندین آزمایش موشکی انجام داده است. هفته گذشته دولت این کشور اعلام کرد یک موشک فراصوت را نیز با موفقیت آزمایش کرده است. بامداد جمعه نیز پیونگ یانگ اعلام کرد روز پنج شنبه موشک ضدهوایی «اخیراً توسعه یافته‌ای» را با موفقیت آزمایش کرده است. این جدیدترین آزمایش پیونگ یانگ در سلسله پرتاب‌های اخیرش است. «آنتونی بلینکن»‌، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه هشدار داد آزمایش‌های موشکی کره شمالی به بی‌ثباتی و کاهش امنیت کمک می‌کند همچنین قرار است شورای امنیت به درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره کره شمالی نشستی برگزار کند.
همزمان با انجام این آزمایش‌های موشکی،
کره شمالی روز پنج شنبه برگزاری مذاکرات مستقیم و بدون قید و شرط با آمریکا را رد کرد به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی در نشست مجمع عالی خلق کره شمالی گفت: سیاست خصمانه آمریکا در قبال پیونگ‌یانگ از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اصلا تغییری نکرده است و پیشنهاد آن برای مذاکرات بدون پیش‌شرط چیزی جز حقه کوچک برای پنهان کردن اقدامات خصمانه‌اش نیست. کیم جونگ اون همچنین گفت: خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل اکتبر(ماه جاری میلادی) باز‌سازی و احیا خواهد شد که این اقدام بخشی از تلاش‌های پیونگ یانگ برای بهبود روابط و برقراری صلح در شبه جزیره کره خواهد بود. کره شمالی همچنین از آمریکا و کره جنوبی خواسته است تا استانداردهای دوگانه را در قبال برنامه‌های تسلیحاتی کنار بگذارند