kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
درخواست نماینده مجلس از وزیر اقتصاد:

پرونده تخلف بورس را به قوه قضائیه ارسال کنید

پس از اینکه به دلیل کشف ماینر در بورس تهران، مدیرعامل این شرکت استعفا داد، یک نماینده خواستار ارسال پرونده تخلف صحرایی به قوه قضائیه شد.


به گزارش مشرق، مالک شریعتی؛ نماینده مجلس در توییتر نوشت: چهار ساعت توانیر بودم، گزارش مبسوطی درباره جزییات تعرفه‌های جدید، روشهای بهینه سازی، هوشمندسازی و مقابله با رمزارزهای غیرمجاز مخفی شنیدم. حالا در بورس (خانه سرمایه مردم) ماینر گذاشتند و می‌گویند عمدی نبوده! از وزیر اقتصاد می‌خواهم فورا پرونده این تخلف را به قوه قضائیه ارسال کند.
چند روز پیش خبری از کشف ماینر(دستگاه استخراج رمزارز) در زیرزمین شرکت بورس تهران منتشر شد که به دنبال آن، مدیرعامل این شرکت مجبور به استعفا شد.
علی صحرایی؛ مدیرعامل مستعفی بورس اوراق بهادار تهران در  گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تأیید این خبر که از مدیرعاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران استعفا کرده است، گفت: هیئت‌مدیره، سرپرستی اداره این شرکت را به محمود گودرزی؛ معاون شرکت بورس سپرده است تا به زودی حکم وی به عنوان مدیرعامل صادر شود.
وی افزود:‌ با توجه به رویدادهایی که اخیراً اتفاق افتاده بنده استعفای خود را تقدیم هیئت‌مدیره کردم. بنده از جامعه سهامداران عذرخواهی می‌کنم و اتفاقات افتاده به هیچ‌وجه عمدی نبوده است.
مدیرعامل مستعفی بورس اوراق بهادار تهران ادعا کرد: استفاده از ماینرها به صورت محدود در بورس با مصوبه هیئت‌مدیره بوده است.
لازم به یادآوری است که روز سه شنبه گذشته، در حالی که برخی اخبار حاکی از کشف دستگاه استخراج‌کننده رمزارز (ماینر)در شرکت بورس تهران می‌داد اما مدیرعامل این شرکت این خبر را رد کرد.علی صحرایی؛ مدیرعامل (سابق) شرکت بورس تهران در روز رسانه‌ای شدن خبر کشف ماینر در این شرکت از پاسخ به سؤالات خبرنگاران دراین باره امتناع کرد و مدعی شد «این موضوع صحت ندارد و آنهایی که آن را مطرح کرده‌اند، اشتباه کرده‌اند.» او البته یک روز بعد رسما این مطلب را تایید کرد.
گفتنی است، در شرایطی که کشور حدود یکسال است با پدیده کمبود برق مواجه شده و مسئولان به دنبال مقابله با استخراج رمزارز غیر قانونی هستند، عده‌ای با استفاده از برق یک شرکت متعلق به مردم، اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند و بعد مدعی می‌شوند که عمدی در کار نبوده است!