kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
در بازدید از کارخانه تولید لوازم خانگی در اصفهان صورت گرفت

ابراز شگفتی سفیر کره جنوبی از پیشرفت صنعت لوازم خانگیِ ایران

سفیر کره جنوبی در ایران از پیشرفت صنعت لوازم خانگی ایرانی شگفت‌زده شد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سفیر کره جنوبی در تهران روز سه‌شنبه در بازدید از کارخانه تولید لوازم خانگی در اصفهان گفت: از این میزان پیشرفت صنعت لوازم خانگی در ایران تعجب کرده‌ام.
یون کانگ هیون که پیش از این سمت معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کره جنوبی را برعهده داشته با ‌اشاره به بازدید از کارخانه‌های تولید لوازم خانگی در دنیا افزود: با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا علیه ایران، گسترش و توسعه صنعت لوازم خانگی ایران انتظار وجود چنین کارخانه‌ای در ایران را نداشتم. گفتنی است چندی پیش معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است.
به گزارش تجارت‌نیوز، «مهدی صادقی نیارکی» با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با تکیه بر پتانسیل‌های داخلی اکثر محصولات و فناوری ساخت، بومی شده است اظهار داشت: رشد تولید لوازم خانگی در حالی است که برندهای خارجی از ایران رفته و تولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.
وی در ادامه از رشد ۸۸ درصدی تولید یخچال و فریزر در سال 99 خبر داد و گفت: محصولات پرمصرف در این صنعت نظیر ماشین لباسشویی و تلویزیون بیش از ۷۰ درصد رشد تولید داشته است.
همچنین «کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت نیز با تشریح سیاست‌های آتی برای توسعه صنایع لوازم خانگی، از رشد ۱۰۰ درصدی انواع لوازم گازسوز خانگی خبر داد. به گفته مسئولان، برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش تولید در مقایسه با سال ۹۹ و همچنین صادرات محصولات لوازم‌ خانگی برنامه‌ریزی شده است. مطابق آمار سال‌های گذشته ارزش صادرات محصولات لوازم‌خانگی به‌طور متوسط سالیانه ۱۷۰ میلیون دلار است، اما در برخی سال‌ها تا ۲۴۰ میلیون دلار نیز به ثبت رسیده است.