kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

گزارش‌هایی در مورد اهمال دولت تدبیر در تأمین واکسن به مجلس رسید

نماینده شاهین‌شهر می‌گوید گزارش‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد دولت روحانی در تأمین واکسن کرونا قصور داشته و ما این ترک فعل را بررسی می‌کنیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون کرونا با آغاز به کار دولت سیزدهم، اظهار داشت: اقدامات جهادی رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم باعث شد که واردات واکسن کرونا به کشورمان افزایش پیدا کند و فرآیند واکسیناسیون تسریع یابد.
وی بیان کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه برای تسهیل واردات واکسن کرونا به کشورمان اقدامات بسیار خوبی انجام دادند و در نهایت، تلاش‌های آنان منتج به افزایش واکسیناسیون عمومی کرونا شد.
افزایش واردات واکسن
کار دولت قبل نبود
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه سفارش خرید واکسن کرونا در دولت روحانی انجام شده بود، گفت: برخلاف ادعای برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب، افزایش واردات واکسن کرونا هیچ ربطی به اقدامات دولت روحانی ندارد.
حاجی‌دلیگانی ادامه داد: دولت روحانی اراده جدی و توان لازم برای فراهم کردن واکسن کرونا را نداشت و اگر آنان توانایی انجام واکسیناسیون را داشتند، لحظه‌ای دریغ نمی‌کردند و نمی‌گذاشتند که این کار مهم، به دولت سیزدهم محول شود.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت تدبیر و امید در ماه‌های پایانی از عمر کاری خود کل کشور را رها کرده بود و آنان هیچ اقدامی جهت سفارش خرید واکسن کرونا هم انجام ندادند.
دولت تدبیر و امید فشل و ضعیف بود
حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه ادعای جریان اصلاح‌طلب درباره تلاش‌های دولت روحانی برای واردات واکسن کرونا به کشورمان بی‌اساس است، اظهار داشت: دولت روحانی نه اراده‌ای برای مقابله با بیماری کرونا داشت و نه اقدامی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم انجام داد و همه به خوبی دیدند که این دولت تا چه حد فشل و ضعیف بود.
وی تاکید کرد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد دولت روحانی در تأمین دارو و واکسن کرونا سوءمدیریت و قصور داشته است و قطعاً ما گزارش ترک فعل دولت سابق در این زمینه را مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار می‌دهیم تا با متخلفان برخورد جدی شود.