kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

احیاء مجدد انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با انتصاب مدیر جدید(اخبار ادبی و هنری)

«سیدمحمد حسینی» مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس شد.

طی مراسمی، سید محمدیاشار نادری رئیس‌بنیاد روایت فتح با حکم خود، سید محمد حسینی به سمت مدیر گروه فیلم و سریال این بنیاد و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منصوب شد.
در این مراسم، رئیس‌بنیاد فرهنگی روایت فتح با ‌اشاره به مطالبات رهبر عظیم‌الشان انقلاب مبنی بر اصلاح ساختار فرهنگی کشور گفت: بنیاد فرهنگی روایت فتح،تولید بیش از 30 فیلم سینمایی از مفاخر و افتخارات استان‌های کشور در جریان انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت را در دستور کار خود قرار داده است و تحقق این امر نیازمند ایجاد یک مکانیزم دقیق برای طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و تولید متن و محتوا در این حوزه است.گروه فیلم و سریال روایت فتح در دل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس قرار دارد و این گروه موظف است که از ظرفیت انجمن برای تولیدات ذکر شده استفاده کند. نادری در ادامه درخصوص احیای مجدد سینمای انقلاب و دفاع مقدس ذکر کرد: مبانی سینمای انقلاب اسلامی بسیار گسترده است به‌گونه‌ای که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است، از منظر ما تمام سینمای ایران، سینمای انقلاب و دفاع مقدس است لذا این دامنه بسیار گسترده است و ان‌شاءالله با اهتمام و با طرح‌ریزی دقیق، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس باید به معنای واقعی تبدیل به مأمنی برای بچه‌های هنرمند انقلابی شده تا به‌راحتی به آن رجوع کنند و تا حد امکان خدماتی دریافت‌کنند و در آن مورد توجه قرار بگیرند.
وی همچنین درخصوص سند اعتلای بنیاد فرهنگی نیز ‌اشاره داشت: در طول مدت یکسال گذشته با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی و کمک خبرگان و نخبگان این حوزه سند، اعتلاء بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شد و نقشه‌ راه ۵ ساله فعالیت‌های روایت فتح و گروه‌ها و انجمن‌های تابعه آن با نگاه تحولی مبنای حرکت همه مدیران و بدنه بنیاد خواهد بود و امروز خداوند را شاکریم که سکان هدایت این مهم در حوزه سینما به عهده برادر عزیز، فرهیخته و دانشمند سید محمد حسینی قرار گرفت که ان‌شاءالله امیدواریم بزودی شاهد شکوفایی، جهش و اعتلای آثار سینمایی انقلاب و دفاع مقدس باشیم. در ادامه سید محمد حسینی، مدیر جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: باور من این است که باید به این تفکیک‌های موضوعی و افراد پایان داد؛ موضوعی که باعث دور شدن از چیزی شده که ما تصور می‌کنیم آنها اهلش نیستند اما از سویدای دلشان به وطن ایمان و اعتقاد دارند، لذا به نظرم یکی از اساسی‌ترین اقدامات انجمن در این دوره تلطیف فضاست که از تمامی عناصر و دست‌اندرکاران سینما فارغ از تجربه‌های کاری‌شان برای بیان توصیفاتشان از مبانی انقلاب اسلامی استفاده شود، آن‌هم در دوره کنونی که دوره فتح و پیروزی است.
مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد روایت فتح همچنین درخصوص مؤلف‌های مهم سینمای دفاع مقدس نیز گفت: سینمای دفاع مقدس این قابلیت را دارد که یک سینمای جهان‌شمول باشد یعنی قابلیت بیان مباحث و موضوعاتی را دارد که قابل‌فهم برای تمامی کره زمین باشد و ما مشکل بزرگمان این است که به موضوعات بخشی نگاه شده است.
گفتنی است، در بخشی از حکم نادری خطاب به مدیر جدید گروه فیلم و سریال بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آمده است :
خط مشی ویژه بنیاد روایت فتح در عرصه سینما و چشم اندازهای آن در
گام دوم انقلاب، ایجاب می‌کند تا موارد ذیل را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهید:۱. احصای الگوی بومی سینمای مطلوب از منظومه فکری شهید آوینی، ۲. توسعه کمی و کیفی تولید آثار سینمایی انقلاب و دفاع مقدس، ۳. پایش و حمایت از سینماگران و پیشکسوتان سینمای انقلاب و دفاع مقدس.