kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
واردات ۷۳ میلیون دُز واکسن تا دیروز

مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور از ۵۲ میلیون دُز عبور‌کرد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷۱۱ دُز رسید.

به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است:
«تا‌کنون ۳۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷۱۱ دُز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. از 5 تا
۶ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۱ نفر از آنها بستری شدند بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹در کشور به پنج میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون چهار میلیون و ۹۸۸ هزار
و ۱۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۶ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا‌کنون ۳۱ میلیون و ۹۷۶ هزار
و ۷۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز،
۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.»
مجموع واکسن‌های وارداتی کرونا
از ۷۳ میلیون دُز گذشت
روز گذشته با واردات دو میلیون دز واکسن دیگر به کشور، مجموع واکسن‌های وارداتی از 73 میلیون دز عبور کرد. به گزارش کیهان، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک در این باره اعلام کرد: مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا دیروز ۶ مهر ماه، با ۵۹ محموله وارداتی، به ۷۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰۶ دز رسیده است.
گفتنی است، حجم واکسن وارد شده به کشور در 6 روز سپری شده از ماه مهر، بیش از 13 میلیون دز بوده است.