kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
رئیس ‌اتحادیه مشاوران املاک:

کمترین میزان ساخت مسکن در 8 سال گذشته رخ داد

رئیس ‌اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش قیمت باعث شده تا رکود بازار مسکن سنگین‌تر شود، گفت: طی ۸ سال گذشته کمترین میزان مسکن در کشور ساخته شد.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم با یادآوری اینکه در شهریور ماه امسال تعداد معاملات مسکن در کشور افزایش یافته است، اظهار کرد: اینکه بگوییم بازار مسکن شکوفا شده واقعیت نداشته و این بخش رونق آنچنانی ندارد. قیمت‌ها به صورت نجومی بالا رفته و مردم نمی‌توانند برای خرید وارد بازار شوند. الان مردم با دو میلیارد تومان نیز نمی‌توانند به راحتی واحد مسکونی خریداری کنند.
وی با یادآوری اینکه طی هشت سال گذشته کمترین میزان ساخت مسکن در کشور صورت گرفته و کمبود واحد مسکونی داریم، افزود: در این شرایط، برخی مشاوران املاک را باعث گرانی مسکن معرفی می‌کنند و هر کس هم کم می‌آورد گردن مشاوران می‌اندازد.
همچنین به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی هدایت؛ مدیرعامل شهر جدید پردیس، اعلام کرد: از ۱۵ مهر، شش هزار واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن مهر آماده تحویل می‌شود که از این میزان، یک هزار واحد در فاز‌های ۵ و ۹ و دو هزار واحد در فاز ۸ و سه هزار واحد در فاز ۱۱ تحویل متقاضیان
می‌شود.
وی با بیان اینکه، روند تحویل واحد‌های مسکن مهر، در دوره جدید شتاب گرفته است، افزود: با وجود آماده‌سازی بسیار سنگین اجرای طرح اقدام ملی مسکن که در برخی موارد تا عمق ۳۰ متر، خاکبرداری شد و با توجه به توپوگرافی منطقه، کل عملیات آماده‌سازی پروژه اقدام ملی به مرحله «ساب‌گرید» رسیده و تمام فونداسیون‌های طرح اقدام ملی پردیس در بخش ثبت‌نامی‌ها که حدود سه هزار واحد است، اجرا شده و در مرحله اجرای اسکلت است.
همچنین حجت‌الله عبدالملکی؛ وزیر تعاون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر در مورد وضعیت بخش تعاونی‌ها، اظهار داشت: مقرر شده با همکاری وزارت راه و شهرسازی طرحی را در زمینه تعاونی‌های مسکن شروع کنیم. این مسئله علاوه‌بر اینکه به تقویت برنامه مسکن دولت کمک می‌کند و موجب می‌شود برنامه سالانه یک میلیون مسکن جدی‌تر جلو برود، ‌اشتغال خوبی هم ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن می‌توان به اقشار کم درآمدتر و کارگران برای خانه‌دار شدن کمک کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: محور اگر تعاونی باشد سیستم بانکی هم تعاونی‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. همچنین در بحث تعاونی‌هایی که به صورت شرکت‌های سهامی عام هستند می‌توان با قواعد مشخصی که در سند توسعه تعاون آمده از بازار سرمایه هم کمک گرفت. اگر بقیه مشوق‌های دولتی و تسهیل‌گری‌هایی هم که در حوزه اقتصاد وجود دارد با اولویت بخش تعاون انجام شود، می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار
شد.