kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه:

برای بازگشت به مذاکره با ایران به التماس افتاده‌ایم !

سناتور جمهوری‌خواه گفت: ایرانی می‌دانند که جو بایدن دربه‌در به‌دنبال توافق می‌گردد. خب آنها می‌خواهند شرایط خود را تحمیل کنند حتی چگونگی نشستن در میز مذاکرات!

 



آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اخیراً در اظهاراتی گفته است: هنوز جهت بازگشت به مذاکرات وین توافقی با ایران نداشته‌ایم و ما خیلی آماده‌ایم تا به مذاکرات وین بازگردیم و گفت‌وگوها را ادامه دهیم ولی سؤال اینجاست ایران چه موقعی آماده است و آیا اصلاً آماده است؟
تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه ایالات‌متحده در برنامه زنده تلویزیونی با یک شبکه آمریکایی به اظهارات بلینکن واکنش نشان داد.
نکته جالب‌توجه اظهارات مجری شبکه آمریکایی بود که گفت: حالا دیگر رئیس‌جمهور آمریکا از ایران درخواست مذاکره می‌کند؟ درواقع التماس می‌کند تا به میز مذاکرات برگردد.
وی سؤال کرد: سناتور چرا این ایران است که ناگهان روند گفت‌وگوها را تعیین می‌کند؟
تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه هم در پاسخ گفت: خب، این همان کاری است که دولت کلینتون، سپس دولت اوباما کرد و حالا هم دولت بایدن انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: ایرانی می‌دانند که جو بایدن دربه‌در به‌دنبال توافق می‌گردد... هر توافقی. خب آنها می‌خواهند شرایط خود را تحمیل کنند حتی چگونگی نشستن در میز مذاکرات!
کاتن گفت: ما شاید پشت پرده بخواهیم امتیازاتی به ایرانیان بدهیم تا همین مذاکراتی که مدتی پیش در تابستان متوقف‌شده بود را از سر بگیریم. فکر می‌کنم دولت بایدن بهت‌زده شده است که ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای بازنمی‌گردند. آنها تلاش می‌کردند تا خود را تسلیم کنند ولی ایرانی‌ها فقط شرایط تسلیم شدن بایدن را نمی‌پذیرفتند و حالا هم احتمال بازگشت آنها به توافقنامه کمتر است چون آنها دیدند که جو بایدن تا چه اندازه در افغانستان ضعیف بود.
وی اضافه کرد: بنابراین فکر می‌کنم ایران خواهان امتیازات بیشتری باشند که به‌طور وحشتناکی برای آمریکایی‌ها خطرناک خواهد بود.