kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

اخبار ورزش جهان

 


آزادکار هندی: یزدانی الهام‌بخش من است
کشتی‌گیر ۶۵ کیلو هند و دارنده برنز المپیک توکیو از حسن یزدانی به عنوان الهام‌بخش خود یاد کرد.
باجرانگ پونیا کشتی‌گیر ۶۵ کیلوگرم هند عنوان کرد در بازی‌های المپیک با مصدومیت کشتی گرفت. او در این رابطه گفت: در نیمه نهایی درد داشتم و به همین خاطر در نیمه نهایی شکست خوردم ولی برای کسب مدال برنز شرایط برای من مرگ و زندگی بود و می‌خواستم هر طور شده مدال المپیک را به دست بیاورم و به همین خاطر هر چه در توان داشتم نشان دادم. او در پاسخ به این سؤال که چه کسانی در کشتی الگوی او هستند گفت: جردن باروز کشتی‌گیر آمریکایی را که چندین عنوان قهرمانی از جمله مسابقات جهانی را کسب کرده تحسین می‌کنم و به او نگاه می‌کنم. من همچنین از حسن یزدانی ایرانی الهام گرفته ام که او همچنین دوست بسیار خوب من است. او در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌جنگد و یک المپیکی و قهرمان جهان است.
دوومیدانی صاحب بیشترین مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی 2022‌هانگژو در چین، نخستین برنامه تنظیم شده برای این رویداد را منتشر کردند.
نوزدهمین دوره این بازی‌ها قرار است روزهای 10 تا 25 سپتامبر 2022 (19 شهریور تا 3 مهر 1401) در 40 رشته ورزشی برگزار شود. تخمین زده شده که 482 مدال طلا در طول برگزاری این بازی‌ها توزیع خواهد شد. دوومیدانی با توزیع 48 طلا، صاحب بیشترین طلا خواهد بود و پس از آن شنا با 41 طلا و تیراندازی با کمان با 33 طلا در رده‌های بعدی هستند. همچون بسیاری از رویدادهای بزرگ ورزشی، بازی‌های آسیایی 2022 نیز از چند روز قبل، یعنی 6 سپتامبر با برگزاری مسابقات فوتبال مردان استارت خواهد خورد و مراسم اختتامیه 25 سپتامبر برگزار می‌شود.این برنامه اولیه است و نسخه نهایی پیش از شروع بازی‌ها در اختیار کشورهای شرکت‌کننده قرار خواهد گرفت.انتظار می‌رود میزبان این دوره، در اواخر سال جاری میلادی برخی رویدادهای آزمایشی در رشته‌هایی همچون دوومیدانی، بسکتبال، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، راگبی، تنیس روی میز، جودو و تکواندو را برگزار کند. هانگژو پس از پکن در سال 1990 و گوانگژو در سال 2010، سومین شهر چین است که میزبان بازی‌های آسیایی می‌شود.
افزایش شانس ژاوی برای مربیگری در بارسلونا
رسانه اسپانیایی خبر داد سهم ژاوی برای مربیگری در بارسلونا بیشتر شد.
به گزارش نشریه «موندو دپورتیوو» اسپانیا خبر داد شانس ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا برای هدایت این تیم به جای کومان بیشتر شد.کومان بعد از تساوی پنجشنبه شب گذشته مقابل کادیز در آستانه برکناری قرار دارد. در میان گزینه‌های روی میز بارسلونا شانس ژاوی روز به روز به بیشتر می‌شود.ژاوی اکنون در قطر است و هدایت السد را بر عهده‌دارد. ستاره سابق بارسلونا طبق گزارش‌های رسیده بندی در قراردادش با قطری‌ها دارد که هر گاه بارسلونا به او پیشنهاد بدهد بتواند قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کند. البته روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک هم گزینه جدی نیمکت بارسلونا به شمار می‌رود اما ژاوی در اردوگاه کاتالونیا مقبولیت زیادی دارد.