kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
رئیس‌جمعیت هلال احمر خبر داد

واردات ۱۲ میلیون دُز واکسن دانش‌آموزی کرونا طی هفته آینده

رئیس‌جمعیت هلال احمر گفت: در همین هفته پنج میلیون دُز واکسن جدید کرونا و طی هفته آینده نیز دو محموله 6 میلیون دُزی واکسن ویژه دانش‌آموزان را وارد کشور خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، کریم همتی در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت واردات واکسن کرونا از سوی جمعیت هلل احمر اظهارداشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده روند واردات واکسن و تزریق آن با شتاب و سرعت بالایی در حال انجام است و شرایط خوبی بر روند واکسیناسیون حاکم شده است به طوری که ما در همین هفته پنج میلیون دُز واکسن جدید کرونا و طی هفته آینده نیز دو محموله 6 میلیون دُزی واکسن کرونا ویژه دانش‌آموزان یا به عبارتی افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله را وارد کشور خواهیم کرد.
همتی افزود: از ۱۰ مهر ماه تا ۱۰ آبان ماه یعنی معادل ماه اکتبر میلادی ۶۰ میلیون دُز واکسن جدید کرونا وارد کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بنا بر اعلام مسئولان وزارت بهداشت حدود نیمی از مردم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: با توجه به تولید واکسن داخلی و همچنین واردات انجام شده از سوی هلال احمر امیدواریم با واردات محموله‌های اخیر واکسن از سوی جمعیت هلال احمر بیش از ۷۰ درصد هموطنانمان در برابر کرونا واکسینه شوند.
همتی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مراکزی را نیز برای تزریق واکسن در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار‌داده است، ادامه داد: امیدواریم که با سرعت بیشتری شاهد تکمیل واردات و تزریق واکسن به تمام شهروندان باشیم.
رئیس‌جمعیت هلال احمر در پاسخ به اینکه آیا هلال احمر رایزنی برای واردات دُز سوم واکسن کرونا انجام داده یا خیر، گفت: آنچه که در مجامع علمی و جهانی مطرح می‌شود این است که دُز سوم یا دُز یادآور در صورت لزوم با فاصله ۹ ماه باید تزریق شود، اما در حال حاضر این موضوع مطرح نیست و ما امیدواریم که بتوانیم روند مرحله اول و دوم واکسیناسیون را انجام دهیم.
همتی درباره اینکه آیا تاکنون عارضه‌ای از واکسن‌های وارداتی کرونا از سوی جمعیت هلال احمر گزارش شده یا خیر، اظهارداشت: نظارت بر سلامت و توزیع واکسن بر عهده وزارت بهداشت است اما تاکنون هیچ‌گونه موردی از عارضه چشمگیر از این واکسن‌ها گزارش نشده و همان عوارض طبیعی و عادی واکسن بوده است. وی درخصوص تأمین مالی خرید واکسن نیز گفت: تأمین منابع ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی انجام شده و انصافا وزارت امور خارجه نیز در این زمینه سنگ تمام گذاشت. به طوری که ما در زمینه واردات واکسن مشکل خاصی نداریم.
واردات ۸۰ درصد واکسن‌های کرونا
توسط هلال احمر
رئیس‌جمعیت هلال احمر بیان داشت: اگر امروز اعلام شده که نیمی از مردم کشورمان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند باید اعلام کنم که ۸۰ درصد از محموله‌های واکسن را جمعیت هلال احمر وارد کشورمان کرده و ما به این اقدامات مان ادامه خواهیم داد.
ورود ۵ میلیون دُز واکسن طی امروز
۱۴ الی ۱۶ میلیون دُز هفته آینده
رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه، دیروز در صفحه مجازی خود نوشت:«‎خبرخوبِ واکسن، از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن، تا فردا ۱۵ میلیون رسیده. هفته آینده هم حداقل ۱۶-۱۴ میلیون دُز می‌رسد. ‎تنوع واکسن در دستور است. تلاش برای واردات جهشی از هفته ۲ مِهر و دریافت هفتگی حدود ۱۵ میلیون است.»