kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع فروش بلیت سفر اربعین با 5 مصوبه لازم‌الاجرا

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به موضوع فروش بلیت سفر اربعین خبر داد.
پیرو اظهارات رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور در جلسه روز دوشنبه شورای‌عالی قضایی مبنی بر نظارت این سازمان بر فروش بلیت سفر اربعین، روزسه شنبه جلسه‌ای با حضور معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرکل تعزیرات استان تهران، سرپرست دادسرا و فرمانده پلیس فرودگاه و مدیران شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) در محل سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور درباره محتوای این جلسه گفت: سازمان بازرسی عملکرد و نحوه انجام وظایف دستگاه‌های مسئول در هماهنگی پروازهای سفر اربعین را با دقت نظارت، پیگیری و مورد مطالبه قرار می‌دهد.
غلامعباس ترکی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری، مطابق قانون، مسئولیت نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیت و سامانه‌های اینترنتی رزو بلیت را بر عهده‌دارد و باید ضمن نظارت مستمر با هرگونه تخلف در فروش و عرضه بلیت سفر اربعین به طور قاطع برخورد و تخلفات را به دستگاه‌های مسئول گزارش کند.
ترکی با اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور و انجام اقدامات نظارتی در راستای تعیین سقف قیمت و حضور در ستاد اربعین وزارت راه و شهر‌سازی؛ از تشکیل کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم مرتبط با عرضه بلیت هواپیما با مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و دادسرای فرودگاه خبر داد.
وی ادامه داد: با فراخوان همه مسئولان مربوط در جلسه ویژه‌ای که در همین رابطه تشکیل شد، مسئولیت دستگاه‌های مربوطه درخصوص نظارت بر عملکرد ایرلاین‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و سامانه‌های رزرو بلیت مشخص و کمیته ویژه‌ای برای رصد و پایش عرضه بلیت تشکیل شده که نماینده بازرسی امور راه و شهر‌سازی این سازمان ضمن حضور در این کمیته نظارت لازم را به عمل خواهد آورد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وفق مصوبات جلسه مذکور، تعداد شرکت‌های هواپیمایی مسئول حمل ونقل هوایی در ایام اربعین حسینی به
12 شرکت افزایش یافت.
همچنین برخی از تصمیمات جلسه به شرح ذیل مصوب و ابلاغ شده است:
1- نظارت مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد ایرلاین‌ها در راستای عرضه بلیت دو سره به متقاضیان بدون محدودیت‌های اجباری. 2-لغو کلیه پروازهای چارتری در ایام اربعین و معرفی شرکت‌های هوایی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی. 3-انجام بازدیدهای میدانی نمایندگان اعضای کمیته نظارت در قالب گشت‌های تعزیرات طی ایام اربعین از عملکرد آژانس‌های هواپیمایی و سامانه‌های رزرو بلیت و ارسال گزارش‌های تخلفاتی به سازمان تعزیرات حکومتی. 4-ایجاد محرومیت‌های شدید برای شرکت‌های هواپیمایی متخلف از سوی سازمان هواپیمایی علاوه‌بر مجازات‌های قضایی و تعزیراتی. 5-اطلاع‌رسانی عمومی صحیح به زوار محترم درخصوص برنامه زمانی فروش بلیت، قیمت مصوب و مراجع رسیدگی‌کننده به شکایات مردمی.