kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
بعد از ۵۳ روز

مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد، پس از ۵۳ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه دیروز این مرکز آمده است: «تا کنون ۳۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۴۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۸۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۶ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۴۳۴ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.
طی روزهای 30 تا 31 شهریور و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.
متاسفانه در طول این بازه زمانی، ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۱۹۱ نفر رسید.
پس از ۵۳ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید. آخرین بار روز ۹ مردادماه سال جاری، تعداد مرگ و میر روزانه بیماران، ۲۸۶ نفر بود.
خوشبختانه تا کنون چهار میلیون و ۸۴۶ هزار و
۷۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۶ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا‌کنون ۳۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز،
۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.»
مرگ‌های کرونایی تهران ۲ رقمی شد
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز به خبرگزاری ایسنا گفت: در حال حاضر وضعیت تهران خوب است و روند بیماری رو به کاهش است. میزان مراجعات سرپایی هم نسبت به زمان پیک ۵۵ درصد کاهش یافته است. نادر توکلی افزود: میزان فوتی‌ها و تعداد بیماران بدحال هم کاهش یافته است. طبق آخرین آمارها، تقریبا بستری روزانه‌مان هزار و 400 مورد است، تعداد کل بیماران هم حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر است و میزان مرگ هم به زیر
۱۰۰ آمده است و مرگ‌های کرونایی تهران چند روز است که دو رقمی شده است. در عین حال مشکل تخت بیمارستانی هم نداریم و اعمال الکتیو بیمارستان‌ها هم به تدریج آغاز شده و خدمات جاری‌شان را به تدریج ارائه می‌دهند.
جزییات طرح ضربتی واکسیناسیون علیه کرونا
در تهران
توکلی درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در تهران، اظهارداشت: یک طرح جهادی از دیروز درباره واکسیناسیون در تهران آغاز ‌شد که بر اساس آن طی
۱۰ روز تقریبا به صورت مشخص و ضربتی واکسیناسیون تسریع پیدا می‌کند. بر همین اساس هم بیمارستان‌های مشخصی را هم در نظر گرفتیم تا واکسیناسیون در آن بیمارستان‌ها هم انجام شود.
وی بیان داشت: متولی و هماهنگ‌کننده این طرح استانداری تهران به عنوان ستاد کرونای استان بوده است و تمام ظرفیت‌ نهادهای مختلف از جمله مراکز بهداشت، مراکز تجمیعی واکسیناسیون، بیمارستان‌ها و... به کارگیری می‌شوند تا این طرح ضربتی را هم در شهرستان‌های اطراف تهران و هم در کلان‌شهر تهران داشته باشیم. در این طرح ضربتی، مراکز به صورت دو شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کنند.
برای اطلاع از مراکز واکسیناسیون
با ۶۰۷۰ تماس بگیرید
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره تعداد مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران نیز گفت: مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون هم از سوی سامانه بهداشت اعلام شده است. مردم می‌توانند با شماره ۶۰۷۰ تماس گرفته و از مراکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته و... اطلاع پیدا کنند.
توکلی تاکید کرد: سن واکسیناسیون هم کاهش یافته و افرادی که در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت‌نام می‌کنند، برایشان واکسن تزریق می‌شود.