kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹

تأکید وزیر دفاع عراق بر تأمین امنیت زائران اربعین حسینی(ع)

وزیر دفاع عراق بر کنترل کامل مرزهای اداری و مناطق صحرایی استان کربلا برای تامین امنیت زائران مراسم اربعین امام حسین(ع) تاکید کرد؛ او همچنین حشد‌الشعبی را از ارکان اصلی تامین امنیت مراسم اربعین خواند.



سرویس خارجی-

در حالی که کمتر از یک هفته دیگر تا اربعین حضرت سید الشهداء‌(ع) باقی مانده است‌اندک‌اندک جمع مستان می‌رسد و صدها هزار عاشق و دلباخته حضرت سیدالشهدا(ع) از سرتاسر عراق و جهان اسلام راهی این کشور شده‌اند تا اسامی آنها نیز جزو زائران اربعین حسینی ثبت و ضبط شود.
در طول تاریخ از زمان بنی امیه و بنی عباس بارها و بارها حرم مطهر حضرت امام حسین علیه‌السلام مورد حمله قرار گرفت، اما متجاوزان مُردَند و پرچم حسینی هنوز افراشته است. مراسم پیاده‌روی اربعین امسال نیز به گفته مقامات عراقی در امنیت کامل در حال برگزاری است. «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق نیز روز یکشنبه از شهر کربلای معلی در راستای تامین امنیت زائران اربعین امام حسین(ع) دستورات لازم برای حفظ مرزهای استان کربلا و مناطق صحرایی آن را صادر کرد. وی تأکید کرد: «حشد‌الشعبی در کنار وزارت دفاع و کشور، یکی از ارکان اساسی در طرح امنیتی مراسم اربعین و تامین امنیت زائران آن به شمار می‌آید.»
وزیر دفاع عراق تأکید کرد: «یگان‌های امنیتی ما دارای تجربه لازم برای انجام زیارت‌های میلیونی هستند زیرا ۱۸ سال است که مراسم اربعین حسینی را تامین می‌کنند.» به گزارش فارس، وی ضمن تقدیر از نقش فرماندهی عملیات فرات میانه در حشد‌الشعبی گفت: «هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های امنیتی وجود دارد و فرماندهی عملیات مشترک، مسئولیت‌ها و وظایف را میان یگان‌های مختلف برای تامین امنیت اربعین امام حسین‌(ع) تقسیم کرده است.»
کربلا میزبان بیش از 11 هزار موکب
آستان قدسیِ حسینی و عباسی (علیهما السلام)، از صدور مجوز برای بیش از 11 هزار موکب داخلی و خارجی برای شرکت در مراسم اربعین در کربلای معلی خبر داد.
بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۶ موکب عزاداری و خدماتی از کلیه استان‌های عراق و بیش از ۵۹ موکب عربی و خارجی ثبت شده‌اند که در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی مشارکت خواهند داشت.
موکب‌های خارجی از کشورهای چین، سوئد، ایران، عربستان‌، سوریه، لبنان، پاکستان، هند، نیجریه، کنیا و... هستند.
این در حالی است که استان ذی قار در جنوب عراق از شش روز پیش شاهد حرکت زائران پیاده اربعین امام حسین(ع) است که راهپیمایی خود را از استان بصره آغاز کرده‌اند یا از همین استان ذی قار رهسپار کربلای معلی هستند. هزاران نفر از زائران اربعین حسینی در کربلا، با پای پیاده از شهر الناصریه مرکز استان ذی قار خارج شده و در حال طی مسیر ۲۷۰ کیلومتری از این شهر تا کربلا هستند.