kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
بیانات رهبری تأیید سیاست ما بود

خسروی وفا:کیفی گرایی در پارالمپیک پاریس هم ادامه دارد

رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک گفت: بیانات رهبری درباره کیفی‌گرایی کاروان‌های ورزشی تاییدی بود بر سیاست ما و این سیاست را برای پارالمپیک پاریس هم ادامه خواهیم داد.

محمود خسروی وفا در تازه‌ترین صحبت‌های خود با اشاره به پتانسیل بالای ورزش ایران و استفاده از این پتانسیل در ورزش پارالمپیک اظهار داشت: هر چهار سال یک بار ۱۰ ورزشکار بزرگ پارالمپیک دنیا معرفی می‌شوند که حدود سه نفر از آنها از ایران هستند. این نشان دهنده بالا بودن توانمندی ورزش ایران است که می‌توانیم با قدرت خودمان را در ورزش اثبات کنیم. زبان ورزش زبان وسیعی است. این مسیر خوبی است که به عنوان سفیر خودمان را به دنیا معرفی کنیم و وسیله‌ای باشیم برای امیدبخشی برای کسانی که با ورزشکاران آشنا می‌شوند.
وی همچنین درباره عدم استفاده از مربی خارجی در کمیته پارالمپیک، یادآور شد: ما تنها دو بار از مربی خارجی استفاده کردیم؛ یک بار در آموزش تیروکمان و آموزش‌های پایه بود. آن موقع این دانش در ایران نبود ولی الان بسیاری از مربیان و ورزشکاران ما خارج از کشور کار می‌کنند و خودشان لژیونر هستند. نباید به سادگی سراغ مربی خارجی برویم. یک بار هم در لندن در بحث پرتاب از مربی خارجی استفاده کردیم که به ما کمک هم کرد. تجربه من نشان می‌دهد در این زمینه کمبودی نداریم.
رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک درخصوص نامگذاری کاروان پارالمپیکی ایران به نام «سردار دل‌ها» یادآور شد: ورزش نمی‌تواند خودش را از جامعه جدا بداند. در پارالمپیک ریو کاروان را به نام «منا» نامگذاری کردیم. ورزش نمی‌تواند فاصله اش را با جامعه زیاد کند و نسبت به اتفاقات جامعه بی‌تفاوت باشد. سردار دل‌ها یک اسم بود و ما باید وسیع‌تر از این کار کنیم. قاسم‌سلیمانی شهامت، جسارت، صمیمیت، دوستی و مرام پهلوانی داشت. ایشان حتی ورزشکار بوده است.
خسروی وفا اظهار کرد: خوشبختانه پذیرش جامعه نسبت به نامگذاری کاروان بالا بود و استقبال خوبی کردند. هرچند که ما کار بزرگی نکردیم. این حداقل کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم. یک نامگذاری بود که باید از این چند قدم جلوتر برویم. مسئولیت ما بیشتر شد و باید ظرفیت‌هایمان را بالاتر ببریم. نباید به اسم سطحی قناعت کنیم و باید به عمق فلسفه برویم.
رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد که سیاست کیفی گرایی این کمیته در مسابقات پارالمپیک ادامه خواهد داشت. خسروی وفا گفت: در این چند سال تمرکزمان روی کار کیفی بود. در پارالمپیک هم همین‌طور. در مسابقات پاراآسیایی کمیت و کیفیت با هم است و در رده سنی جوانان کمیت را مدنظر داریم چون باید تجربه کسب کنند.
وی تصریح کرد: همیشه این تفکر بین کادر فنی و ورزشکار وجود داشت که آیا این رفتار و سیاست درست است یا نه. در نشست با رهبر تاییدیه گرفتیم که این کار درست است. مسیری که پیش‌بینی کردیم درست است. ارزش ایران وقتی دیده می‌شود که پرچم کشورمان بالا برود. داشتن مدال نقره و برنز و عنوان چهارم در پارالمپیک یقیناً ارزش مند است ولی آنچه باعث بالا رفتن پرچم می‌شود، مدال طلا است.