kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

آغاز طرح ضربتی و 2 برابر شدن ظرفیت تزریق واکسن در تهران از امروز

استاندار تهران از افزایش دو برابری ظرفیت تزریق واکسن در تهران طی امروز و فردا خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونای استان تهران اظهارداشت: روند واکسیناسیون تسریع پیدا کرده و مقرر شده که از امروز ظرفیت در استان به دو برابر افزایش یابد که در این زمینه آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.
محسنی بندپی افزود: تا روز گذشته ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن در تهران تزریق شده که پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دز اول و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم دز دوم را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۴ مرکز تجمیعی داریم. از روز سه شنبه ۱۶۰ ایستگاه در بیمارستان‌های خصوصی فعال خواهد شد و هلال احمر ۷ مرکز که نیروی واکسیناتور و ثبات دارند در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار خواهند داد.
استاندار تهران گفت: شهرداری تهران علاوه‌بر مراکزی که در اختیار دانشگاه است، امروز لیست مراکز مستقل خود را اعلام می‌کند. مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی ۱۰ مرکز را در اختیار قرار خواهند داد. مقرر شد که هیچ محدودیت سنی در مراکز قائل نشوند و افراد بالای ۱۸ سال پذیرش شوند مگر اینکه جمعیت زیادی در آن مرکز حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: با افزایش مراکز و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها از امروز پای کار خواهند بود تا روزانه
۷۰۰ هزار واکسن طی ۱۰ روز تزریق شود.
آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا
در تهران
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران نیز از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در تهران از ۳۰ شهریورماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا زالی افزود: در قالب این طرح جهادی باید در یک بازه زمانی ۱۰ روزه واکسیناسیون ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند تهرانی انجام شود.
زالی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح از رؤسای دانشکده‌ها خواست ضمن بررسی ظرفیت و امکانات دانشکده خود برای مشارکت در این طرح با معاونت بهداشتی دانشگاه هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.