kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
وزیر دفاع یمن:

بینی آل‌سعود را به خاک می‌مالیم توسعه پهپادی و موشکی ادامه می‌یابد

وزیر دفاع یمن خطاب به اعضای ائتلاف متجاوز سعودی گفت که اگر به حملات خود علیه یمن ادامه دهند، بیش از گذشته بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد.



وزیر دفاع یمن روز شنبه تاکید کرد که متجاوزان با ادامه حملات خود علیه یمن با شکست‌های بیش‌تری مواجه می‌شوند. به گزارش المسیره، سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» در حین بازدید از جبهه العلم در استان الجوف و ملاقات با رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ضمن اطلاع از روند عملیات رزمی در آنجا تاکید کرد، جنگ علیه یمن و مردم مقاوم آن تجاوز ناعادلانه‌ای با تمام معیارهای سیاسی، اخلاقی و بشردوستانه است.
او تاکید کرد: «خداوند به‌اندازه مظلومیت ما، ما را بر کشورهای ائتلاف سعودی پیروز خواهد کرد، کسانی که امید داشتند ظرف چند هفته و چند ماه به اهداف خود از جنگ دست یابند...کشورهای متجاوز علیه یمن در باتلاق جنگ در این کشور گرفتار شده‌اند و در هفتمین سال از تجاوز به این کشور با شکست‌های تلخ بیشتری روبه‌رو می‌شوند.».
العاطفی خطاب به متجاوزان علیه یمن یادآور شد:« اگر به تجاوز و حملات خود علیه یمن ادامه دهید، بیش از گذشته بینی شما را به خاک خواهیم مالید.» وزیر دفاع یمن تاکید کرد:« ما همچنان در حال توسعه موشک‌های بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه‌های پدافند دریایی و تهاجمی هستیم.» او تاکید کرد، ما به ملت مقاوم خود وعده می‌دهیم که هیچ متجاوز و اشغالگری در خاک یمن باقی نخواهد ماند.
انقلاب گرسنگان
شهر «تعز» واقع در جنوب یمن، شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به وضعیت معیشتی وخیم این منطقه بود. پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد، این تظاهرات‌ها موسوم به «انقلاب گرسنگان» در اعتراض به سقوط ارزش پول یمن و فقدان خدمات اساسی در این استان است؛ استانی که تحت اشغال ائتلاف متجاوز
سعودی- اماراتی قرار دارد. این پایگاه خبر داد، تظاهرات‌کنندگان شعارهای تندی علیه دولت مستعفی یمن سر دادند و تأکید کردند که دولت‌هادی، فقط شعار دروغ می‌دهد.
معترضان با بیان اینکه مخالف تداوم افزایش قیمت مواد مصرفی و سقوط ارزش ریال یمنی هستند، سیاست‌های دولت‌هادی و ائتلاف سعودی علیه اقتصاد ملی یمن را محکوم کردند. در همین ارتباط،
آذر ماه گذشته، تظاهرات ضد سعودی در استان تعز در سایه تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. شماری از مردم تعز در سایه استقرار شمار زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان‌های این شهر، علیه ائتلاف سعودی تظاهرات برگزار کردند و خواستار خروج نیروهای ائتلاف شدند.جنوب یمن در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد. هر چند که ریاض و ابوظبی برای اشغال هر چه بیشتر این مناطق، با هم دچار اختلافات شدید شده‌اند.