kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

رونمایی از 200 عنوان کتاب در مراسم «یادها و نام‌ها»(اخبار ادبی و هنری)

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: 200 اثر تحقیقاتی و اسنادی جدید درباره دفاع مقدس در مراسم «یادها و نام‌ها» رونمایی خواهند شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از برگزاری سومین دوره مراسم «یادها و نام‌ها» خبر داد و گفت: امسال مراسم «یادها و نام‌ها» در سی‌ویکم شهریورماه همزمان با شروع چهل‌ویکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس و با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین کشوری و لشکری، پیشکسوتان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
وی با‌ اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در این مراسم برگزار شود، عنوان کرد: سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، به‌عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور خواهند داشت و قرار است از 50 فرمانده دوران دفاع مقدس که اهتمام به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خود در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس داشته‌اند، تجلیل به عمل آید.
مشاور فرمانده کل سپاه اظهار داشت: متأسفانه طی یک سال گذشته فرماندهان عزیزی را داشته‌ایم که امسال از وجود پربرکت آنها محروم مانده‌ایم، در این مراسم از 10 خانواده محترم سرداران سپاه تجلیل به عمل خواهد آمد.
در ادامه سردار نائینی مهم‌ترین برنامه سومین دوره مراسم «یادها و نام‌ها» را رونمایی از 200 عنوان کتاب جدید بیان کرد و گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تلاش پژوهشگران، راویان و نویسندگان خود در مدت یک سال گذشته توانسته است 200 اثر تحقیقاتی و اسنادی تولید و منتشر نماید.
وی با‌ اشاره به اینکه در حوزه مطالعات نظامی از 12 اثر جدید رونمایی خواهد شد، بیان کرد: از این تعداد سه اثر اطلس، پنج اثر شناسنامه، دو اثر موضوعی و یک اثر نبرد یگانی است که با احتساب این آثار تعداد اطلس‌های منتشرشده به 28 عنوان، شناسنامه لشکرها به 15 عنوان، آثار موضوعی به
18 عنوان و نبرد یگانی به 5 عنوان رسیده است.
سردار نائینی از انتشار 11 عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال توانسته‌ایم 11 اثر در حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان و مدیران ارشد دفاع مقدس منتشر‌نماییم. این آثار مربوط به تاریخ شفاهی سرداران محسن رضایی، رحیم صفوی، عبدالمحمد رئوفی، احمد فتوحی، علی‌اصغر زارعی، محمدرضا عطارزاده، علیرضا مزینانی، نصرالله فتحیان و حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی است.