kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

تناقضات و طفره رفتن مدعیان اصلاحات درباره واردات واکسن!

اصلاح‌طلبان که جزو بانیان و مقصران تأخیر در واکسیناسیون همگانی هستند و در مقاطعی سعی کردند تأمین واکسن موردنیاز کشور را به FATF گره بزنند اکنون تشت رسوایی‌شان از بام افتاده است.

 


سرویس سیاسی-

در روزها و هفته‌های گذشته با شتاب گرفتن واردات واکسن، رکورد واکسیناسیون روزانه کرونا شکسته شده و به بیش از یک میلیون و 400 هزار دُز در روز رسید.
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، تاکنون ۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز رسیده است.
همچنین در بازه زمانی ۲۴ ساعت سه‌شنبه تا چهارشنبه، یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۸۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق‌شده است.
نکته قابل‌تأمل آنکه بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی و سرعت بخشی در تأمین واکسن موردنیاز کشور، مدعیان اصلاحات و کسانی که می‌گفتند «زبان دنیا را بلدیم» این روزها وقتی با موج انتقادها مبنی بر عملکرد منفی دولت روحانی (در تأمین واکسن موردنیاز کشور) مواجه می‌شوند یا سکوت اختیار کرده و یا سعی کردند با سیاسی‌کاری و شگردهای تبلیغی القا کنند که صرفاً دست‌هایی پشت پرده است!
اصلاح‌طلبان که جزو بانیان و مقصران تأخیر در واکسیناسیون همگانی هستند و در مقاطعی سعی کردند تأمین واکسن موردنیاز کشور را به FATF گره بزنند اکنون تشت رسوایی‌شان از بام افتاده است.
در آخرین مورد می‌توان به طفره رفتن علی مطهری (نماینده پیشین مجلس و از حامیان حسن روحانی) در پاسخ به سؤالی درباره FATF و واردات واکسن‌اشاره کرد.
وی که پیش‌تر ادعا کرده بود «به دلیل لیست سیاه FATF نتوانستیم سهمیه واکسن خود را وارد کنیم»؛ اکنون با وجود عدم‌تغییر شرایط و سرازیر شدن واکسن به کشور، حاضر به پاسخگویی درباره ادعای پیشین خود نشد.
در این گفت‌وگو، خبرنگار خطاب به وی می‌گوید: «آقای مطهری شما گفته بودید به خاطر قرار داشتن در لیست سیاه FATF نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم! الآن چطور واکسن وارد می‌شود!؟» و مطهری هم در جواب می‌گوید «مفصل است! در یک دقیقه نمی‌توانم بگویم!» و «نیم ساعت طول می‌کشد!»
جالب آنکه خبرنگار بر سؤال خود اصرار و تأکید می‌کند که «اشکال ندارد. در نیم ساعت بفرمایید!» ولی علی مطهری به همین جمله اکتفا می‌کند که «من وقت ندارم!»
لازم به یادآوری است، مطهری پیش از این درباره کمبود واکسن کرونا و کندی روند واکسیناسیون در مطلبی نوشته بود: «به خاطر اینکه در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف قرار داریم نتوانستیم 50 میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای 8 میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد!! مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد.»
همچنین روزنامه سازندگی ارگان حزب اصلاح‌طلب کارگزاران نیز در شماره دیروز خود اظهارات مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس را تیتر کرد که وی مدعی شده است «قرارداد‌های واکسن در دولت حسن روحانی بسته شده و پول آن هم پرداخت شده».
فارغ از این بحث که حتی دولتمردان دولت تدبیر و امید هم هرگز چنین ادعایی نداشته و افرادی همچون علی ربیعی سخنگو و عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی دولت تدبیر و امید در مقابل سیل انتقادها نسبت به اهمال کاری دولت در واردات واکسن موضوع تحریم و عدم تصویب لوایح FATF را بهانه می‌کردند، پزشکیان در بخش دیگری از اظهارات خود که در سازندگی منتشر شد اذعان می‌کند «دولت فعلی مشکلات گمرکی و حمل‌ونقل را برطرف کرده است» ، اعترافی ناخواسته که در صورت صحت آن باز هم دولت قبل را در موضوع تاخیر واکسیناسیون عمومی در مضان اتهام قرار می‌دهد.