kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
رای‌الیوم:

فروش سوخت به لبنان ضربه 3جانبه به هژمونی آمریکا بود

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» نوشته با رسیدن نخستین نفتکش ایرانی به بندر بانیاس و تشکیل دولت جدید لبنان، یک پیروزی سه‌جانبه ایرانی، سوری و لبنانی علیه هژمونی آمریکایی-اسرائیلی رقم خورد.


«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» با انتشار یادداشتی، رسیدن نخستین نفتکش حامل سوخت ایران به بندر بانیاس سوریه را یک پیروزی سه‌جانبه ایرانی، سوری و لبنانی علیه هژمونی
آمریکایی- اسرائیلی در منطقه خواند و آن را «نقطه آغاز راه طولانی بهبود وضعیت لبنان» دانست. او گفت با رسیدن این کشتیها به مقصد پرچم آمریکا و سفیر آن در بیروت بر زمین افتاد. وی در این یادداشت، با بررسی نحوه عمل کردن دبیرکل حزب‌الله لبنان به وعده‌اش و اقتدار او در اتخاذ تصمیمی برای نجات مردمش از توطئه‌های آمریکایی-اسرائیلی، وی را رهبری حکیم، قوی و شجاع دانست که پیش از آن‌که یک رهبر باشد، یک انسان است و ملاحظات انسانی و نجات مردم خود را بر هر چیز دیگری مقدم می‌داند. به گزارش فارس، او در جایی از یادداشت خود می‌نویسد: «دشمن آمریکایی و دنباله اسرائیلی، تنها زبان زور را می‌فهمند و به همین دلیل است که محور مقاومت و مردان آن در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و ایران پیروز می‌شوند. اگر این دشمن می‌دانست که وعده حفاظت از نفتکش‌ها فقط تهدیدی توخالی است، مانند تهدیدهای کشورهایی در سنگر آمریکا هستند و تحت حمایت آن قرار دارند، این نفتکش را در دریا رهگیری می‌کرد و مانع رسیدن آن به بندر کرامت در بیاتن و از رسیدن به بندر بانیاس می‌شد». گفتنی است، از زمانی که «سید حسن نصرالله» در سخنرانی عاشورای خود از حرکت کشتی‌های سوخت خریده شده از ایران به سمت لبنان خبر داد و تهدید کرد هر تعرضی به این کشتی‌ها پاسخ خواهد گرفت، بحثی داغ در لبنان و حتی سراسر جهان به راه افتاده تا جایی که یکی از کارشناسان شبکه فرانس 24 از به راه افتادن «طوفان ژئوپلتیک» در منطقه سخن گفت. این کشتی‌ها با‌تانکر در راه لبنانند.