kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

روسیه و بلاروس با رزمایش زاپاد 2021 برای غربی‌ها خط و نشان کشیدند

 

همزمان با تشدید تنش‌ها بین روسیه و غرب رسانه‌ها از برگزاری رزمایش گسترده روسیه و بلاروس خبردادند که به نوشته اسکای نیوز با حضور 200 هزار نظامی به نوعی خط و نشانی برای غربی‌ها بود.
در گزارش« اسکای نیوز» انگلیسی درباره این رزمایش بزرگ آمده: «این رزمایش با نام زاپاد هر چهار سال یکبار انجام می‌شود و شامل تعداد زیادی از نیروهاست که سناریویی را تمرین می‌کنند که در آن ائتلاف فرضی غربی (همان ناتو) در تلاش است تا قدرت (حاکم بر) بلاروس را سرنگون کند...این نمایش
۴۵ دقیقه‌ای بخشی از بزرگترین تمرینات نظامی در جناح شرقی ناتو از زمان پایان جنگ سرد است. روسیه می‌گوید ۲۰۰ هزار سرباز در زاپاد ۲۰۲۱ شرکت می‌کنند. این کشور در مهم‌ترین منطقه استراتژیک نظامی غربی روسیه به مدت شش روز حداقل در مرحله فعال با نیروهای مسلح بلاروس مانورهای نظامی مشترکی را انجام می‌دهد». خبرگزاری روسی «اسپوتنیک » نیز درباره این رزمایش نوشته: رزمایش بزرگ « زاپاد ۲۰۲۱» با حضور ۲۰۰ هزار نیروی نظامی، بیش از ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد و افزون بر ۷۶۰ قطعه تجهیزات و ادوات نظامی برگزار شده است. پیش از این «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از روسیه خواسته بود تا در مورد رزمایش‌های نظامی خود و همچنین شمار نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش‌ها شفافیت بیشتری به خرج دهد.