kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

دستگیری گسترده جوانان بحرینی در سالگرد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

 


رژیم آل خلیفه در آستانه سالروز عادی ‌سازی روابطِ این رژیم با تل‌آویو که با مخالفت گسترده ملت بحرین روبه‌رو شده، بازداشت جوانان بحرینی را از سر گرفته تا جلوی اعتراض‌های خیابانی را بگیرد.
رژیم آل خلیفه از چند روز پیش و در آستانه نزدیک شدن به اولین سالگرد امضای توافقنامه سازش منامه با صهیونیست‌ها در ۱۵ سپتامبر (25 شهریور 1399) بازداشت مردان و پسران جوان را در تعدادی از مناطق بحرین از سر گرفته است.
یک منبع پیگیری بازداشت مخالفان بحرینی می‌گوید «علی احمد ابوتاکی» و «محمود صابر»، از بازداشتی‌های سابق شهرک «بور»، روز یکشنبه دوازدهم سپتامبر (21 شهریور) به دست ماموران آل خلیفه ربوده شده‌اند. نظامیان آل خلیفه، سحرگاه دوشنبه سیزدهم سپتامبر (22 شهریور) هم به شهرک‌های «سماهیج» و «الدیر» حمله کرده و چند جوان و یک کودک را بازداشت کرده بودند که اسامی برخی از آنها حسن علی أحمد، محمد محمود، یوسف الجفیری، جاسم العکلة، مصطفى حسین، علی خرفوش، سلمان علی سلمان و علی عبد المحسن که کودک است، عنوان شده است.
به نوشته فارس، بر اساس این گزارش جوانان ربوده شده غالبا به شکنجه‌گاه‌های رژیم آل خلیفه منتقل شده و روزها و هفته‌ها در معرض شدیدترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرند تا از آنها به زور اعتراف گرفته شود؛ به خصوص که پادشاه این کشور با صدور فرمانی به سازمان اطلاعات ملی این کشور اختیار مستقیم بازداشت و بازجویی بدون تفهیم اتهام را داده است.
گفتنی است، وزرای خارجه بحرین و امارات، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰، در کاخ سفید، توافق عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا امضا کردند؛ چیزی که مورد قبول مردم بحرین قرار نگرفت و دلیل اعتراض‌های متعددی شد.
رهبر معارضان، عفو پادشاه را نپذیرفت
خبر دیگر از بحرین اینکه، «حسن مشیمع» از رهبران معارضان بحرین، عفو پادشاهی و مشروط آل‌خلیفه را نپذیرفت، آن را ذلت‌بار خواند و خواستار آزادی بی‌قید و شرط خود شد. مشیمع که حدود یک دهه از زندانی‌شدن او می‌گذرد، گفته شرایط سختی دارد اما مانند بسیاری دیگر از بازداشت‌شدگان صبر پیشه می‌کند.