kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
پایان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با حذف تراکتور و استقلال

پرسپولیس تنها نماینده ایران در جمع 8 تیم برتر آسیا/گل محمدی: برای ادامه کار بسیار باانگیزه هستیم

تیم فوتبال پرسپولیس با تک گل مهدی ترابی، استقلال تاجیکستان را شکست داد تا تنها نماینده فوتبال ایران در میان 8 تیم برتر آسیا باشد.

 


سرویس ورزشی-

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه شب تیم فوتبال پرسپولیس در تاجیکستان مقابل استقلال این کشور قرار گرفت و در پایان با تک گل مهدی ترابی در دقیقه 90 این تیم را شکست داد و راهی مرحله بعدی مسابقات شد. دیدار تیمهای پرسپولیس و استقلال تاجیکستان در حالی برگزار شد که کمتر کسی از هواداران پرسپولیس تصور می‌کرد تیم یحیی گل‌محمدی در این بازی دچار مشکل شود اما آنها برای گل پیروزی بخش ۹۰ دقیقه صبر کردند.
در ابتدای این بازی پرسپولیس چند حمله را انجام داد اما مقاومت فوق‌العاده تاجیکها باعث شد تا حملات پرسپولیس دفع شود و در ادامه حتی استقلال فرصت گلزنی هم داشت. نیمه دوم نیز با حملات پرسپولیس همراه بود و این حملات شدت گرفت. یحیی گل‌محمدی دو تعویض نیز انجام داد اما شاید بهترین موقعیت را مهدی ترابی از دست داد؛ شوت او توسط آلکسی لارین برگشت داده شد. سرانجام در دقیقه ۹۰ این بازیکن با ضربه‌ای تماشایی دروازه را گشود تا پرسپولیس برای دومین سال متوالی به جمع هشت تیم برتر آسیا برود.
در پایان این بازی مهدی ترابی از سوی کنفدراسیون فوتبال اسیا به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد.‌هافبک پرسپولیس علاوه‌بر انجام حملات مختلف از جناح چپ زمین، در دقیقه ۹۰ دروازه خسنوف را گشود. در حالی که به نظر می‌رسید او قصد داشت توپ را برای هم تیمی‌های خود ارسال کند، این ضربه به شکل تصادفی داخل دروازه تیم میزبان قرار گرفت.
گل محمدی: بازیکنان شایسته بهترین‌ها هستند
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در پایان بازی تیمش با استقلال تاجیکستان اظهار داشت: در مجموع بازی خوبی برای‌مان بود. کنترل بازی در اختیار ما بود و توانستیم پاس‌های زیادی بدهیم و گردش توپ خوبی داشته باشیم. به جز چند کرنر و ضربه ایستگاهی، موقعیت خاصی به حریف ندادیم و در فاز دفاعی خوب بودیم.
سرمربی پرسپولیس به شرایط این مسابقه و به خصوص زمین چمن مصنوعی و حضور هواداران اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من دیدار با استقلال تاجیکستان برای هر تیمی سخت است چرا که زمین چمن و حضور هواداران و انگیزه بالای تیم استقلال کار را سخت کرده بود. با این حال ما
بر همه مشکلات غلبه کردیم و یک بازی شناور و رو به جلو با تعداد پاس‌های زیادی به نمایش گذاشتیم.
سرمربی پرسپولیس افزود: من از تک تک بازیکنان تشکر می‌کنم. در شرایط سختی بازی کردند و فکر می‌کنم با توجه به وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه، استقلال قرعه سختی برای هر تیمی بود. با توجه به حضور هواداران هم هر تیمی کار سختی در این ورزشگاه دارد. ما این کار سخت را انجام دادیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که خیلی با غیرت و مردانه بازی کردند و این برد را به هواداران خوب پرسپولیس تقدیم می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به نظرم سلاح پنهانی ما بازیکنان بودند. هر چه از سختی کار بگویم، کسی درک نمی‌کند. من می‌دانم بازیکنان ما با چه شرایط سختی کار می‌کنند. لیگ ما تعطیل بود. بازی تدارکاتی و ملی‌پوشان را نداشتیم. چمن ورزشگاه و حضور هواداران برای هر تیمی وحشتناک بود که برابر استقلال بازی کند. این بازیکنان شایسته بهترین‌ها هستند. من فقط می‌توانم یک تشکر خشک و خالی انجام دهم و کاری از دستم بر نمی‌آید. امیدوارم هواداران قدر این بازیکنان را بدانند که قطعا می‌دانند و ان‌شاء‌الله باشگاه قدردان زحمات بازیکنان باشد.
وی در پاسخ به اینکه آیا تیمش می‌تواند قهرمان آسیا شود؟ تصریح کرد: ما یک تیم خوب داریم. از نظر امکانات قابل مقایسه با خیلی از تیم‌ها در لیگ قهرمانان نیستیم ولی به تیم خودمان ایمان و باور داریم و از طرفی هواداران با انرژی مثبت خود، انگیزه فوق‌العاده‌ای به ما می‌دهند. ما چیزهای خوبی برای انگیزه گرفتن داریم و جان‌مان را برای هواداران می‌دهیم و از هیچ کوششی نمی‌گذریم و تلاش می‌کنیم دل آنها را شاد کنیم و این بزرگ‌ترین انگیزه ما است. بازیکنان نشان دادند که عاشقانه هواداران را دوست دارند و برای ادامه کار بسیار باانگیزه هستیم.
شکست تراکتور مقابل النصر
در دیگر بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سه شنبه شب تراکتور در قطر به مصاف النصر عربستان رفت و با یک گل مغلوب این تیم شد. تراکتور پس از التهاب و فراز و نشیب‌های فراوان و تغییر چند باره سرمربی پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف النصری رفت که هنوز عدم صعود به فینال و شکست مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی فصل قبل را فراموش نکرده بود. تراکتوری‌ها در حالی برای بازی به دوحه رفتند که زمزمه‌های انصراف‌شان به دلیل کمبود بازیکن هم شنیده می‌شد اما در نهایت تنها با ۱۶ بازیکن راهی قطر شدند تا با تیم گرانقیمت عربستانی مسابقه دهند.
در این دیدار شاگردان فیروز کریمی علیرغم دریافت گل زودهنگام از حریف، در ادامه اجازه زدن گل‌های بعدی را به حریف ندادند در فاز هجومی به توفیق خاصی دست نیافتند تا نماینده عربستان با نتیجه یک بر صفر پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. این اتفاق در حالی رخ داد که تراکتور بدون شکست و 5 کلین شیت متوالی از مرحله گروهی راهی دور حذفی شده بود.
برگزاری متمرکز مسابقات در عربستان
بدین ترتیب از بین سه تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس و تراکتور، تنها تیم پرسپولیس توانست جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی (8 تیم برتر آسیا) را به‌دست آورد. طبق اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب این قاره به صورت متمرکز در عربستان برگزار خواهند شد.
بر این اساس تمامی بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی و مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 در منطقه غرب به صورت تک بازی و بین تاریخ‌های 16 تا 19 اکتبر (24 تا 27 مهر) برگزار خواهند شد. زمان برگزاری دیدار فینال این دوره از رقابت‌ها هم در تاریخ 23 نوامبر (2 آذر) خواهد بود.
کره جنوبی هم پیش از این به‌عنوان میزبان بازی‌های متمرکز مسابقات منطقه شرق انتخاب شده بود، دیدارهایی که قرار است از تاریخ 17 تا 20 اکتبر (25 تا 28 مهر) در شهر جئونجو برگزار شوند.