kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

تامین ۲ میلیون تبلت و رایانه برای آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم

معاون وزیر آموزش و پرورش از تأمین دو میلیون تبلت و رایانه برای آموزش مجازی دانش‌آموزان مناطق محروم در سال تحصیلی جدید خبر داد.


سیدجواد حسینی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۳۰۰ هزار تبلت خریداری و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و یک میلیون تبلت هم طبق تعهد استانداران خریداری و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
حسینی افزود: ۷۰۰ هزار دانش‌آموزی که به تلفن همراه دسترسی ندارند نیز با هماهنگی که با مدرسه‌ها شده از رایانه‌های مازاد مدارس برای آموزش مجازی استفاده خواهند کرد.
وی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات آموزشی در بودجه امسال خبر داد و درباره اتصال روستا‌ها به شبکه اطلاعات گفت: طبق توافقی که با وزارت ارتباطات داشته ایم شهر‌ها و روستا‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به اینترنت و شبکه اطلاعات، متصل خواهند شد که تاکنون ۴۰ هزار روستا از اینترنت بهره‌مند شده‌اند.
حسینی افزود: پارسال ۷۲ درصد از دانش‌آموزان آموزش‌ها را از شبکه شاد پیگیری کردند و امسال نیز این شبکه اصلی‌ترین رکن آموزش خواهد بود. رئیس‌سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه شروع مهر امسال نیز با آموزش‌های مجازی خواهد بود ادامه داد: به تدریج و بر اساس وضعیت هر مدرسه، آموزش‌های حضوری به‌ویژه در مدارس کم‌جمعیت و روستایی آغاز خواهد شد. حسینی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان استثنایی وسایل ارتباطی هوشمند دارند، گفت: پارسال به بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه که وسایل هوشمند ارتباطی نداشتند، تبلت اهدا شد.
وی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش استثنایی نیز رویکرد بازگشایی تدریجی مدارس با حفظ سلامت دانش‌آموزان است و در این میان اقناع‌‌سازی والدین و دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد. معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: تاکنون ۱۲ نوع مناسب‌‌سازی برای استفاده دانش‌آموزان استثنایی برای شاد انجام شده است و با رونمایی از نسخه جدید شاد مناسب‌‌سازی‌های بیشتری نیز به این شبکه افزوده خواهد شد.