kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

زمینگیر شدن 2 گروه از سارقان مسلح با هوشیاری مأموران پلیس پایتخت

 

رئیس‌پلیس پایتخت از زمین‌گیر شدن سارقان مسلح در
دو عملیات جداگانه پلیس پایتخت و کشف دو قبضه سلاح جنگی از آنها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه توسط سارقان شرور در پایتخت، طرح برخورد با سارقان مسلح به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس پایتخت قرار گرفت.
رحیمی با اشاره به اینکه تیم‌های گشت ضربت خودرویی و موتوری در نقاط مختلف شهر مستقر هستند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه پلیسی به سرعت واکنش لازم را انجام دهند، افزود: عوامل گشت کلانتری قلهک در پی مشکوک شدن به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت که دارای پلاک مخدوش بود، برای بررسی صحنه، اقدام و این افراد هم به محض مشاهده ماموران با سرعت و در خلاف جهت حرکت خودرو‌ها فرار کردند.
وی ادامه داد: مجرمان که با خود سلاح به همراه داشتند به سمت ماموران تیراندازی کردند که در ادامه ماموران لاستیک موتورسیکلت مجرمان را هدف قرار ‌داده و سارقان را متوقف و دستگیر کردند.
رئیس‌پلیس پایتخت بیان داشت: در بررسی سوابق این مجرمان مشخص شد یکی از آنان دارای ۲۴ فقره سابقه سرقت، شرارت و... است و همچنین همدست او نیز سوابق متعدد دارد.
رحیمی گفت: در اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان کیف قاپ و سارقان منزل، عوامل ضربتی کلانتری ولنجک هم، پس از مشاهده رفتار مشکوک فردی که با ماسک در حال زاغ زنی مراجعان یکی از اماکن تجاری بود و همچنین همدست وی با موتورسیکلت روشن که دارای پلاک مخدوش بود در کنار او انتظار می‌کشید؛ به بررسی موضوع پرداختند، که این افراد نیز به محض مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری می‌شوند.
وی بیان داشت: متهمان با سرعت عمل و پیگیری‌های مجدانه ماموران کلانتری ولنجک پس از دقایقی تعقیب و‌گریز متوقف و دستگیر شدند و از متهمان، یک قبضه سلاح کمری کشف شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این عملیات یکی از سارقان که سلاح به همراه داشت از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار گرفت، افزود: این سارقان نیز دارای سوابق متعدد سرقت و شرارت هستند.
رحیمی خاطرنشان کرد: طرح برخورد با جرایم خشن به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری‌ها و گشت‌های یگان امداد قرار دارد و هرگز اجازه نخواهیم داد که سارقان با آسودگی خاطر مرتکب اعمال مجرمانه شوند.
وی با قدردانی از دستگاه قضا در برخورد مقتدرانه با مجرمان جرایم خشن، گفت: صدور احکام بازدارنده می‌تواند تاثیر بسزایی در تنبیه مجرمان و خلافکاران داشته باشد.