kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶

رئیس جمهور: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در رشد و تعالی کشور ضروری است

رئیس‌جمهور می‌گوید استفاده از ظرفیت فضای مجازی در رشد و تعالی کشور ضروری است و با سیاست‌گذاری درست می‌توان زمینه استفاده مناسب مردم از ظرفیت فضای مجازی را فراهم کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران عصر دیروز در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم، با‌ اشاره به تأثیر فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی مردم، اظهار داشت: لازمه استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی، شناخت و آشنایی کامل با الزامات آن است و اگر به فضای مجازی دقیق و درست نگاه کنیم تحولی اساسی در کشور رخ خواهد داد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقدامات انجام شده هنوز با الزامات ابلاغی و اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی فاصله زیادی دارد، تأکید کرد: تلاش خواهد شد با استفاده از دیدگاه‌ کارشناسان و صاحب‌نظران فعال در این حوزه، بتوانیم این فناوری را به درستی و در مسیر رفاه مردم و پیشرفت کشور به کار بگیریم و باید در این مسیر مردم را اقناع کرد.
آیت‌الله رئیسی حوزه دیجیتال و فضای مجازی را دارای ظرفیت بالایی برای تحول اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: با خودباوری جوانان کشور می‌توان قدرت سایبری ایران را افزایش داد و از این فضای امن به نفع مردم استفاده کرد.
وی همچنین در این جلسه بر اجرای مصوبات و فعال‌سازی شورای معین و کمیسیون‌های زیرمجموعه شوراهای عالی تأکید کرد.
در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی، موضوع توسعه آموزش و پرورش مجازی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که سامانه شاد ذیل وزارت آموزش و پرورش مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان باشد و در زمینه فعالیت آموزشی ارزش افزوده بخش دولتی و غیردولتی تنظیم مقررات کرده و مجوز صادر کند.
در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سنواتی ردیف مشخصی به منظور توسعه کمی ‌و کیفی آموزش و پرورش مجازی در نظر گرفته و برای معلمان و دانش‌آموزان کمتر برخوردار، کمک مالی و تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی جهت تامین تجهیزات در نظر بگیرد.
رئیس‌جمهور در این زمینه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کرد با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید، چارچوب آموزش در فضای مجازی را نهایی و به شورای عالی ارائه کنند.