kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

حذف صدها هزار پست مبلّغ طرح شهید سلیمانی در پیام‌رسان‌های غربی!(اخبار ادبی و هنری)

توییتر و اینستاگرام پس از اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا، بسیاری از مطالب و حساب‌های کاربری مبلغ این طرح را حذف کرد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با آغاز مجدد طرح شهید سلیمانی و بیماریابی فعال برای قطع زنجیره کرونا توسط بسیج، فعالان فضای مجازی نیز با کلیدواژه‌های مختلف موج انتشار تصاویر و ویدئوهای حضور بسیجیان جامعه پزشکی و درمانی کشور و همچنین فعالیت پایگاه‌های بسیج را در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی تبدیل به پرتکرارترین و داغ‌ترین سوژه‌های این شبکه‌ها کردند.
مسلم معین گفت: پراکندگی انتشار محتواها در سراسر کشور و محله به محله به شکلی بود که روزهای متمادی مسائل اصلی پیرامون کرونا در شبکه‌های اجتماعی حول طرح شهید سلیمانی و کمک‌های مومنانه و البته واکسیناسیون فراگیر مردم شکل می‌گرفت.
وی افزود: بعد از این موج‌آفرینی، تشریک مساعی پلتفرم‌های توییتر و اینستاگرام در قلع و قمع حساب‌های کاربری و مطالب پیرامون این موضوع‌ها با هدف جلوگیری از ایجاد امید همزمان با کاهش میدانی تلفات و مبتلایان کرونا آغاز شد و بار دیگر کاپیتولاسیون مجازی گوشه‌ای از سانسور و فیلترینگ خود را به نمایش گذاشت.
معین ادامه داد این در حالی است که این پلتفرم‌ها کلیدواژه‌های رباتیک و هدفمند خارج از کشور در ایجاد یأس مصنوعی را پشتیبانی کرده و در تکثیر و توزیع آنها حتی به صورت جعلی برای ذهنیت‌سازی کاربران از هیچ اقدام فنی فروگذار نمی‌کند.