kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

توسعه را بر اساس سند ملی آمایش سرزمین دنبال می‌کنیم

 


رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که خلق پول، جز تورم افسار‌گسیخته و آسیب جدی که به معیشت مردم وارد کرده، نتیجه‌ای نداشته است، اظهار کرد: توسعه را بر اساس سند ملی آمایش سرزمین دنبال می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود میرکاظمی در چهارمین جلسه ستاد بودجه سال 1401 گفت: اقتصادمحوری اساس کار است، باید از پروژه محوری فاصله بگیریم و با تمرکز بر برنامه به نتیجه برسیم.
وی افزود: طبق روال گذشته اگر برنامه اقتصادی پیش برود هزینه جبران‌ناپذیری بر کشور وارد می‌‌شود لذا توجه به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری مورد توجه همه برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان قرار گیرد.
این مسئول تصریح کرد: خلق پول، جز تورم افسار‌گسیخته و آسیب جدی که به معیشت مردم وارد کرده، نتیجه‌ای نداشته است. بنابراین به جد باید تلاش شود تا خلق پول که ساده‌ترین راه است ریشه‌کن شود و برای تحقق پروژه‌ها باید مدیران در استان‌ها به خلق منابع رو بیاورند.
میرکاظمی همچنین در بازدید از مرکز آمار با اشاره به اینکه اطلاعات درست، اقتصاد کشور را درست می‌کند، تصریح کرد: آمار صحیح می‌تواند جلوی انحرافات را بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت وی گفت: مرکز آمار مشخص کند برای تحقق رشد اقتصادی، هر بخش به چه میزان سهم دارد و سهم استان‌ها و شهرستان‌ها در این رشد به چه میزان خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از مرکز آمار می‌خواهیم شاخص کلان را به سطح پایین‌تر از استان ببرد، یعنی معلوم شود امروز در چه نقطه‌ای هستیم و با استفاده از چه منابعی می‌توانیم به نقطه بهتر برسیم.
میرکاظمی خاطرنشان کرد: پایه تغییرات، اطلاعات است باید ساختار نظارتی مرکز آمار تقویت شود و هر جایی انحرافی از برنامه رخ داد در سریعترین زمان متوجه شویم زیرا اطلاع از انحرافات در آخر سال قابل جبران و قابل اصلاح نیست.