kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
مدیرعامل فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه اصفهان از میان تحریم‌ها با موفقیت عبور کرد

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در چند سال اخیر با سنگین‌ترین تحریم‌ها روبرو شد اما با موفقیت و سربلندی از شرایط سخت عبور کرده است، در حال حاضر بیش از 160 میلیون یورو از دارایی‌های فولاد مبارکه به دلیل تحریم‌ها بلوکه شده اما تلاش می‌کنیم این دارایی‌ها را از روش‌های مختلف و پیگیری در محاکم قضایی آزاد کنیم.

 

اصفهان- خبرنگار کیهان:

حمیدرضا عظیمیان اضافه کرد: از موفقیت‌های فولاد مبارکه در زمان اوج تحریم‌ها می‌توان به افزایش ذخیره‌سازی الکترود گرافیتی اشاره کرد که این موضوع باعث شده در حال حاضر به میزان مصرف سه سال الکترود ذخیره‌سازی کنیم که موفقیتی خوب است.
وی افزود: تحریم‌ها نتوانست جلوی فعالیت فولاد مبارکه را بگیرد و فولاد مبارکه با قدرت به کار خود ادامه داده است. در حال حاضر طرح‌های توسعه‌ای متعددی در دستور کار و اجرا قرار دارد که یکی از آنها اجرای پروژه نورد گرم دو فولاد مبارکه است. این پروژه زمینه ایجاد اشتغال بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌آورد و کشور را از واردات ورق بی‌نیاز خواهد کرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: فولاد مبارکه به عنوان لوکوموتیو صنعت کشور شناخته می‌شود، فعالیت فولاد مبارکه تضمین کننده تولید و فعالیت در بیش از سه هزار واحد صنعتی است و فولاد مبارکه همواره خود را حامی و پشتیبان تولید و تولیدکنندگان می‌داند.
وی ادامه داد: گروه فولاد مبارکه در سال 99 موفق شد بیش از 10 میلیون تن محصول تولید کند در حالی که 25 روز قطعی همزمان برق و گاز داشتیم و اگر این مشکل وجود نداشت به طور قطع رکوردهای بیشتری به ثبت می‌رسید.
عظیمیان گفت: فولاد مبارکه روزانه بیش از 23 هزار تن تولید دارد و خوشبختانه روند تولید با قدرت و جدیت در حال انجام است.
وی تصریح کرد: طرح‌های توسعه‌ای مناسبی در گروه فولاد مبارکه در حال پیگیری و اجرا است. ابرپروژه نورد گرم دو فولاد مبارکه با ظرفیت تولید 2/4 میلیون تن و ایجاد اشتغال برای بیش از 10 هزار نفر در حال اجرا است. دو طرح تولید الکترود گرافیتی نیز در حال احداث است تا در این محصول مهم به خودکفایی
برسیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: افزایش 7/3 میلیون تنی ظرفیت تولید در گروه فولاد مبارکه خواهیم داشت بدین گونه که ظرفیت فولاد هرمزگان به دو میلیون تن فولاد صبا به دو میلیون تن و فولاد سفید دشت به یک میلیون تن می‌رسد و با نصب ماشین ریخته‌گری در فولاد مبارکه 7/1 میلیون تن افزایش ظرفیت در این بخش داریم. 25 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این افزایش ظرفیت در گروه فولاد مبارکه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: همچنین فولاد مبارکه احداث سه پروژه نیروگاهی با ظرفیت 1500 مگاوات در دستور کار دارد. تکمیل زیرساخت‌های جانبی فولاد سنگان و ایجاد دو خط نورد در کاشان و شهرکرد نیز در حال پیگیری است. همچنین فولاد مبارکه در تکمیل کارخانه فولادسازی اندیمشک نیز مشارکت دارد طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از 60 هزار نفر ایجاد خواهد کرد.
عظیمیان گفت: طرح تحول دیجیتال از سال گذشته در فولاد مبارکه آغاز به کار کرد که با اجرای کامل این طرح،‌ فولاد مبارکه به صورت هوشمند فعالیت می‌کند و سبب افزایش شش تا هشت درصدی بهره‌وری در مجموعه خواهد بود.