kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

شکایت جایگاه‌داران سوخت از وزیر سابق نفت

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور گفت: اقدامات وزیر سابق نفت در حوزه توزیع سوخت و جایگاه‌ها در ۸ سال گذشته شامل ترک فعل، اقدام فراقانونی، بی‌توجهی به قانون و.. به کمیسیون اصل۹۰ مجلس ارسال می‌شود.

 


اسدالله قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با گلایه از عملکرد وزارت نفت در 8 ساله گذشته گفت: مواردی از مشکلات جایگاه‌داران سوخت که مربوط به حوزه توزیع سوخت بود را در این 8 سال به وزیر نفت و شرکت‌های تابعه آن منعکس کردیم ولی معتقدیم که در اکثر موارد با بی‌توجهی و یا اقدام منفی وزیر نفت سابق خسارات فراوانی به جایگاه‌های سوخت وارد شد. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به عملکرد وزارت نفت در 8 سال گذشته، طبق اصل 90 قانون اساسی و ماده 132 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین و ارسال موارد جهت رسیدگی به کمیسیون اصل 90 هستیم. وی تاکید کرد: 8 سال گذشته بدترین دوران برای فعالین توزیع سوخت بود و اکثریت ایشان خصوصا جایگاه‌ها با زیان انباشته و ورشکستگی روبرو شدند و بارها ناراحتی و خشم خود را به انحاء مختلف ابراز کردند، لازم به ذکر است حتی در دوران جنگ تحمیلی هم، چنین شرایطی نداشتیم.
قلی‌زاده در مورد جزئیات موارد شکایت از وزیر سابق نفت در کمیسیون اصل نود گفت: شکایت ما در 20 بند تقدیم کمیسیون می‌شود که انواع ترک فعل‌ها، اقدامات فراقانونی، بی‌توجهی به ابلاغ‌ها و قوانین، ایجاد نارضایتی، تهمت، موارد پنهان بودجه‌ای و... است که مستندات و مدارک قابل اتکا برای آنها گردآوری نموده‌ایم و به نظر ما هر یک از این اقدامات آثار منفی زیادی در بخش خصوصی، عمومی و حتی اجتماعی کشور داشته است. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور در پایان اظهار کرد: جایگاه‌داران از این اقدامات بسیار ناراضی و ناراحتند و انتظار داریم کمیسیون محترم موارد را بررسی و پاسخ ما روشن شود و حتی نتیجه آن را اعلام عمومی نمایند.