kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

اخبار ورزش جهان

 


حمایت AFC از برگزاری جام جهانی هر۲ سال یک بار
کنفدراسیون فوتبال آسیا با صدور بیانیه‌ای به جمع حامیان برگزاری جام‌جهانی هر دو سال یک بار اضافه شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد از برنامه فیفا برای انجام یک مطالعه امکان سنجی برای برگزاری جام‌جهانی هر دو سال به جای هر چهار سال استقبال می‌کند.در ابتدا فدراسیون فوتبال عربستان به فیفا پیشنهاد داد که جام جهانی فوتبال مردان و زنان به جای هر چهار سال یک بار هر دو سال یک بار برگزار شود که با موافقت کنفدراسیون آمریکای مرکزی و آسیا رو‌به‌رو شده اما یوفا و آمریکای جنوبی مخالفت خود را اعلام کردند.در ماه مه کنگره فیفا به انجام یک مطالعه امکان سنجی در مورد برگزاری جام جهانی و جام جهانی زنان هر دو سال رای داد.
منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که پیشنهادات برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار با مخالفت یوفا و باشگاه‌های مطرح اروپایی مواجه می‌شود.
وزیر ورزش عراق
رئیس‌فدراسیون فوتبال این کشور شد!
عدنان درجال به عنوان رئیس‌فدراسیون فوتبال کشور عراق انتخاب شد.
انتخابات فدراسیون فوتبال عراق سرانجام دیروز برگزار و در نهایت «عدنان درجال» به عنوان رئیس‌جدید این فدراسیون انتخاب شد. درجال که وزیر ورزش کشور عراق هم هست، با کسب ۴۸ رای در رقابت با «شرار حیدر» (۱۶ رای) به عنوان ریاست رسید. فدراسیون فوتبال عراق در سال‌های اخیر با تصمیم فیفا با «کمیته عادی ‌سازی» اداره می‌شد و با انتخاب عدنان درجال از بلاتکلیفی خارج شد.ریاست درجال در فدراسیون فوتبال عراق ۴ ساله است و تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.همچنین «علی جبار» و «یونس محمود» به عنوان نایب‌رئیس‌اول و دوم درجال انتخاب شدند. تیم ملی فوتبال عراق یکی از حریفان تیم ملی ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر است. ایران در بازی رفت موفق شد با سه گل عراق را شکست بدهد.
خروج «پله» از بخش مراقبت‌های ویژه
اسطوره دنیای فوتبال این هفته از بخش مراقبت‌های ویژه خارج می‌شود.
کلی ناسیمنتو دختر پله اسطوره برزیلی گفت پدرش در یکی دو روز آینده از مراقبت‌های ویژه خارج می‌شود زیرا بازیکن بزرگ فوتبال برزیل در حال بهبودی پس از عمل جراحی است. این اسطوره ۸۰ ساله که موفق به کسب سه جام جهانی شده است، در بیمارستان آلبرتو انیشتین سائوپائولو است و پزشکان اوایل ماه جاری توموری را از روده بزرگ او خارج کردند. در حال حاضر پله تحت مراقبت‌های ویژه است و این هفته می‌تواند از این بخش خاج شود و در ادامه بعد از یک هفته می‌تواند مرخص شود و به منزل برود.