kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
تمام استان‌ها از قله خیز پنجم کرونا عبور کردند

فوت 408 بیمار کرونایی دیگر و شناسایی 22 هزار مورد ابتلای جدید

 

در شرایطی که بنابر اعلام وزارت بهداشت، تمام استان‌ها از قله خیز پنجم کرونا عبور کرده‌اند،
408 بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند.
به گزارش وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« تا‌کنون ۲۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا
و ۱۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۶۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۷ میلیون
و ۸۶۶ هزار و ۵۵۱ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۰۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه
salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. از 22 تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۳۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۴۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون چهار میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.۷ هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا‌کنون ۳۰ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.»
عبور تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا
خبر دیگر اینکه، اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای با اشاره به عبور تمامی استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا، اعلام کرد: روند بستری در تمامی استان‌های کشور دیروز ۲۳ شهریور کاهشی شد.
در ادامه در این اطلاعیه آمده است: با این وجود، هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالا است. لذا ادامه مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.