kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

ابتکار فدراسیون کشتی برای کاهش هزینه‌های اعزام‌های برون‌مرزی

 

هزینه‌های سنگین اعزام‌های برون مرزی، فدراسیون کشتی را در مسیر افزایش ارتباطات بین‌المللی از طریق خواهرخواندگی با فدراسیون‌های کشتی دیگر قرار‌داده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی دو سال اخیر هر دو خانه کشتی فدراسیون مورد باز‌سازی و مرمت قرار گرفته و تیم‌های ملی آزاد و فرنگی اکنون دارای کمپ تمرینی مجهزی هستند که علاوه‌بر تیم‌های ملی ایران، می‌تواند از تیم‌های خارجی نیز برای اردوی مشترک میزبانی کند.
در همین راستا چندی پیش تیم 27 نفره ترکیه به ایران آمده و بدون پرداخت هزینه‌ای اردوی مشترک 12 روزه‌ای با فرنگی‌کاران داشت. در مقابل نیز تیم‌های ایرانی بدون پرداخت هزینه ثبت‌نام در مسابقات بین‌المللی این کشور شرکت کردند.فدراسیون کشتی ایران تاکنون با فدراسیون‌های سوریه، ترکیه، صربستان و بلغارستان قرارداد همکاری به امضا رسانده و با استفاده از این خواهرخواندگی، بدون پرداخت هزینه سنگین ثبت‌نام در مسابقات، در این کشورها روی تشک رفته است.
علیرضا دبیر که روز گذشته (21 شهریور) دیداری با سیگوالد‌هاوگه سفیر نروژ در ایران داشت، به او اعلام کرد که فدراسیون کشتی ایران آمادگی عقد خواهرخواندگی با فدراسیون کشتی نروژ را دارد.
قطعا با امکاناتی که اکنون در اختیار کشتی است، عقد خواهرخواندگی و افزایش ارتباطات بین‌المللی، نوعی سرمایه‌گذاری برای فدراسیون ایران خواهد بود و با توجه به هزینه‌های سنگین ارزی اعزام تیم‌ها به مسابقات برون مرزی، همکاری دوجانبه با دیگر کشورها می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تاثیر شگرفی داشته باشد.