kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
با هدف تسهیل در انجام واکسیناسیون

محدودیت‌های تردد شبانه لغو شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از لغو محدودیت‌های تردد شبانه خبر داد و گفت: رفع محدودیت‌های تردد شبانه به این معنی نیست که با ترددهای غیرضروری، احتیاط‌های مربوط به فراگیری کرونا را کنار بگذاریم.

علیرضا رئیسی در یک گفت وگوی تلویزیونی اظهارداشت: اعمال هر محدودیتی با هدف سلامت مردم بود و اگر منع تردد شبانه ایجاد شد برای این بود که دورهمی‌ها صورت نگیرد و به دنبال آن شیوع کرونا گسترش نیابد. رئیسی افزود: با توجه به اینکه مراکز واکسیناسیون افزایش یافته و مراکز شبانه‌روزی هم ایجاد شده است برداشتن و لغو منع تردد به این معنا نیست که دورهمی‌ها برگزار شود و خواهش ما از مردم این است که با برداشتن منع تردد در خیابان نچرخند و فقط برای تزریق واکسن کرونا از منزل خارج شوند. وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه مردم بدانند با تزریق واکسن ایمنی کامل را ندارند و بر این باور نباشند که می‌توانند ماسک نزنند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سؤالی با تاکید براینکه پس شما لغو منع تردد را اعلام می‌کنید، بیان داشت: البته من یواشکی اعلام می‌کنم که منع تردد برداشته شده است، اما مردم بیرون نیایند، مگر در همان ساعات منع تردد برای تزریق واکسن بیرون بیایند.
پیش از این اعلام شده بود، برابر تصمیم ستادملی مقابله با کرونا، تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در معابر تمام شهرهای کشور با هر وضعیت کرونایی اعم از قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع بوده و خودروهای غیرمجاز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
اسامی مراکز شبانه‌روزی
از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای فعالیت شبانه‌روزی مراکز واکسیناسیون کرونا و تسریع واکسیناسیون علیه کووید19 در کشور به ایسنا گفت: اسامی این مراکز توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه اعلام می‌شود.
لغو منع تردد شبانه هنوز به پلیس ابلاغ نشده است
درحالی که اعلام شده طرح ممنوعیت تردد شبانه لغو شده است، اما معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا می‌گوید که تاکنون این موضوع به پلیس ابلاغ نشده است. سرهنگ عین‌اله جهانی عصر دیروز پیرامون لغو اجرای طرح منع تردد شبانه، به ایسنا گفت: تا به این لحظه هیچ ابلاغی مبنی بر لغو طرح منع تردد شبانه از سوی وزارت کشور به پلیس راهور نشده است.در صورت ابلاغ رسمی از سوی وزارت کشور پلیس نیز همچون گذشته ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره را اجرا خواهد کرد.