kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
آمریکا

همکاری بُزها با «گوگل»



گوگل یک گله بز را برای جویدن چمن‌‌ها استخدام کرده تا طی هفت روز مزارع پاک ‌سازی شده و خطر آتش سوزی کاهش یابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از businessinsider، گوگل تصمیم جایگزین کردن بز به جای ماشین چمن زن را از این جهت گرفته که رشد بی‌رویه چمن و علف‌های هرز جلوی ساختمان این برند باعث اذیت کارمندان و مشتریان شده است. بز‌ها باید علف‌های هرز مزارع مقابل دفتر مرکزی مانتین ویو را پاک کرده تا خطر آتش سوزی کاهش یابد که این یک رویکرد برای کم کردن میزان کربن نیز به شمار می‌رود.
مسئولان گوگل در این زمینه گفتند: به جای استفاده از ماشین‌های چمن زن پر سر و صدا که با بنزین کار و هوا را آلوده می‌کنند، ما تعدادی بز از شرکت گله داری اجاره کرده‌ایم تا این کار را برای ما انجام دهند. هر بار یک گله دار حدود ۲۰۰ بز می‌آورد و آنها تقریباً یک هفته را در گوگل با ما می‌گذرانند و علف می‌خورند و همزمان به زمین‌ها نیز کود می‌دهند. تماشای بز‌ها بسیار جذاب‌تر از ماشین‌های چمن زن است.
گوگل ادعا می‌کند که هزینه اجاره و نگهداری بز‌ها تقریباً برابر با هزینه ماشین‌های چمن زن است و ظاهراً یک سرباز مرزی به نام جن به لیست شرکت برای گرفتن دستمزد اضافه شده تا در گله داری کمک کند. کارگران تعمیر و نگهداری مزارع که قبلاً این شغل را داشتند ممکن است به دلیل از دست دادن شغلشان به بزها حسادت کنند.