kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

جوانی که به ماکرون سیلی زد: پشیمان نیستم، خیلی‌ها از من قدردانی کردند

جوان ۲۸ ساله فرانسوی که به صورت رئیس‌جمهور این کشور سیلی زده بود، پس از آزادی از زندان اعلام کرد که نامه‌های حمایتی بسیاری از مردم دریافت کرده و از کاری که کرده اصلا پشیمان نیست.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی، فرانسه پس از
«ژاک شیراک»، رئیس‌جمهور اسبق این کشور، دچار بحران در رأس این کشور است و سیاستمدار قدرتمندی را به عنوان رئیس‌جمهور به خود ندیده است. ماکرون گرچه در ابتدا با مشارکت کم و بیش بالا به قدرت رسید اما ردای ریاست جمهوری بر تن او لق می‌زند، او از همان ابتدا دچار اعتراض‌های سریالی جلیقه زردها و اعتراضات علیه خشونت پلیس بود، اعتراضاتی که در حل آن ناتوان بوده است. وضع فرانسۀ در دورانِ ماکرون به گونه‌ای است که چندی پیش نظامیان این کشور نیز نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار داده بودند. در چنین شرایطی جوانی فرانسوی در جریان دیدار مردمی «ماکرون» به گوش او سیلی زد و تحقیرش کرد.
حالا خبر رسیده جوانی که خرداد ماه سال جاری به دلیل سیلی زدن به صورت «امانوئل ماکرون»، این رأسِ ناتوان از حل بحران‌ها، دستگیر، محکوم و زندانی شده بود، آزاد شده و اعلام کرده که اصلاً از کار خود پشیمان نیست. «دامین تارل» در مصاحبه با شبکه «بی‌اف‌ام تی‌وی» این کشور درباره اقدام جنجالی خود در نواختن سیلی به صورت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور این کشور دفاع کرد.
دامین تارل که روز شنبه از زندان آزاد شده بود، در مصاحبه با این شبکه اعلام کرد اقدام او در زدن سیلی به صورت ماکرون با حمایت گسترده‌ای مواجه شده و او نامه‌های زیادی در این ارتباط دریافت کرده است: «من از خشونت فیزیکی ابراز تاسف می‌کنم اما این فقط یک سیلی کوچک بود. من معتقدم که ماکرون بسیار خوب (از این سیلی) بهبود یافته است...من آن روز برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور امانوئل ماکرون آمده بودم. من معتقدم که دموکراسی این نیست که فقط یک بار در هر پنج سال برای نماینده‌ای رای بدهید اما آن نماینده بسیاری از مردم را نمایندگی نکند». به گزارش فارس، او با رادیو «فرانسه بلو» نیز مصاحبه کرد و در آن سیلی نواختن به صورت امانوئل ماکرون را «اقدام و کنش سیاسی» خواند.