kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی:

ترانزیت جاده‌ای از مرزهای کشور به ۸ میلیون تن رسید

 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ترانزیت جاده‌ای از مرزهای کشور با رشد قابل توجهی به هشت میلیون تن رسیده است.
داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) حمل شده، اظهار کرد: روزانه نزدیک به
۶۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به مقاصد درون کشور حمل می‌شود.
وی ادامه داد: از سایر بنادر کشور نیز روزانه ۳۵ هزار تن کالای اساسی با ناوگان جاده‌ای خارج می‌شود که درنتیجه در هر روز بیش از ۹۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر به داخل کشور با ناوگان جاده‌ای در حال حمل است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری نسبت به تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای افزایش حمل کالاهای اساسی با ناوگان جاده‌ای به روزانه ۱۰۰ هزار تن افزود: الان در بندر امام خمینی‌(ره) کالاهای اساسی موجود و قابل حمل که ترخیص شده‌اند، یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که با این روندی که در حال اجراست، ظرف یک ماه و نیم آینده این میزان کالا از بنادر به داخل کشور حمل خواهد شد.
امانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی برای جابه‌جایی کالاهای اساسی با ناوگان جاده‌ای در سطح کشور نداریم.
وی تأکید کرد: تا‌کنون هشت میلیون تن ترانزیت کالا از مرزها داشته‌ایم که این موضوع با توجه به شرایط کرونایی‌، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر اکثر مرزهای ما باز است و جابه‌جایی، واردات، صادرات و ترانزیت کالا از اکثر پایانه‌های مرزی در حال انجام است.
این مسئول ادامه داد: تنها مرزهای یکی دو کشور مثل ترکمنستان که مشکل داریم، ولی سایر مرزها باز است و کالا جریان دارد.
۴ مرز زمینی ایران و عراق بسته است
امانی همچنین درباره وضعیت مرزهای مشترک با عراق در ایام اربعین، با تاکید بر اینکه از تمامی زوار اربعین درخواست می‌شود که به اطلاعیه‌هایی که از طریق ستاد اربعین صادر می‌شوند، توجه کنند، گفت: در حال حاضر هیچ مرز زمینی برای اربعین باز نیست و تا زمانی که در این خصوص مجوزی صادر نشود ما هیچ اقدامی انجام نخواهیم داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی یادآور شد: اگر گشایشی در تعداد زائران و بحث بازگشایی مرز‌ها اعلام شود به سرعت اقدام و اطلاع‌رسانی‌ها انجام خواهد شد، در حال حاضر زائران اربعین به مرز‌ها مراجعه نکنند، چرا که تمام مرز‌های زمینی منتهی به کشور عراق هم از طرف ایران و هم از طرف عراق بسته
است.
امانی تاکید کرد: دولت عراق تاکنون برای بازگشایی مرز‌ها موافقتی اعلام نکرده است؛ بنابراین به هیچ عنوان ما ثبت‌نامی در فضای مجازی نداریم و مردم فریب تبلیغات تور‌های اربعین در فضای مجازی را نخورند.