kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

انقلاب اسرا در زندان‌های اسرائیل نزدیک است

مدیر بخش مطالعات و مستندات مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت که اگر شکنجه گروهی اسرا در زندان‌های صهیونیست ادامه یابد باید منتظر انقلابی در این زندان‌ها بود.

فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی رژیم صهیونیستی به چالش بزرگی برای این رژیم تبدیل شده و زندان‌های این رژیم در آستانه انفجار هستند. زندانیان تاکنون چند زندان را به آتش کشیده و در آستانه یک انقلاب هستند. «عبدالناصر فروانه» مدیر بخش مطالعات و مستندات مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین گفته که زندان‌های صهیونیست، شاهد مرحله خطرناکی از سرکوب و آسیب زدن به اسرا است.
فروانه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عملیات انتقال اسرا در زندان‌های اسرائیلی افزایش یافته و این بخشی از حمله وحشیانه علیه آنان است؛ زیرا صهیونیست‌ها قصد دارند نوعی تشتت و بی‌ثباتی بین اسرای فلسطینی به ویژه اسرای جهاد اسلامی ایجاد کنند. وی تأکید کرد، این اقدامات صهیونیست‌ها در راستای انتقام‌گیری از اسرا و مجازات جمعی آنان به ویژه اسرای جهاد اسلامی است؛ به نحوی که اسرای این جنبش به زندان‌های انفرادی منتقل شدند تا تحت فشار باشند و از آنان انتقام‌گیری شود.
این مسئول فلسطینی خبر داد، صهیونیست‌ها حتی برخی از اسرای جهاد را فراخواندند تا بتوانند از آنان اطلاعاتی درباره اسرای فراری به دست آورند و این روند همچنان ادامه دارد. فروانه خاطر نشان کرد، پس از بسیج عمومی اسرا، آتش در زندان‌های صهیونیست افتاد؛ به نحوی که اسرا یک اتاق را در زندان اسرائیلی «ریمون» به آتش کشیدند. وی هشدار داد که زندان‌ها همچنان آتش خواهند گرفت و اسرا دست بسته نخواهند بود. این مسئول فلسطینی هشدار داد که وضعیت زندان‌ها در آستانه انفجار قرار دارد و احتمالا به انقلاب اسرا علیه زندانبانان صهیونیست بدل خواهد شد. لذا اسرائیل مسئول افزایش تنش و وضعیت موجود است. فروانه تصریح کرد، وضعیت متشنج و شعله‌ور زندان‌های اسرائیلی ادامه خواهد یافت و چه بسا در روزهای آتی بر شدت آن افزوده شود. این مسئله معلول ذهنیت انتقامگیرانه سران رژیم صهیونیستی است.
این در حالی است در چند روز گذشته سه مورد آتش سوزی در زندان‌های اسرائیل گزارش شده است. روز پنج شنبه پس از درگیری شدید میان اسرای فلسطینی و مأموران رژیم صهیونیستی در زندان «رامون» در جنوب فلسطین اشغالی، اسرا سلول هفت این زندان را به آتش کشیدند.در حالیکه مأموران صهیونیستی قصد ورود به سلول‌ها را داشتند با اسرای فلسطینی درگیر شدند و در این میان یکی از اسرای وابسته به جنبش جهاد اسلامی در اعتراض به این اقدام، سلول شماره هفت را به آتش کشید و آتش به سرعت به اتاق‌های دیگر سرایت کرد. دیروز نیز آتش سوزی دیگری در این زندان گزارش شد.
هراس رژیم صهیونیستی
فراخوان گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله «حماس» در نام‌گذاری روز جمعه به‌نام «روز خشم» و برگزاری تظاهرات در حمایت از 6 اسیر فلسطینی که از زندان فوق امنیتی رژیم اشغالگر‌گریختند، باعث نگرانی صهیونیست‌ها شد. ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی در پی این اعلامیه، وارد حالت هشدار شده و از بیم تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها، تدابیر امنیتی در سراسر فلسطین اشغالی را افزایش دادند.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ارتش این رژیم همچنین تمام مرخصی‌هایی را که به نظامیان مستقر در کرانه باختری برای روز جمعه داده شده بود، لغو کرد و از آنها خواست با مراجعه هرچه سریعتر به پادگان‌ها، برای مقابله با فلسطینیان مسلح شوند.
همزمان نیروهای امنیتی و پلیس صهیونیستی نیز با افزایش سطح آماده‌باش به درجه دو در سراسر فلسطین اشغالی، بخشی از نیروهای خود را به تقویت تدابیر امنیتی در زندان‌های این رژیم اختصاص دادند که طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات اسرای فلسطینی بودند. همچنین منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی تعداد نیروهای خود در کرانه باختری را برای مقابله با اعتراضات و تظاهرات روز جمعه فلسطینی‌ها در کرانه باختری افزایش دادند.
از سوی دیگر، عامیر بارلیو وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فرار
۶ اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع را یک شکست امنیتی برای این رژیم دانست. به نوشته اسپوتنیک، او در جریان بازدید از زندان «کتسیعوت» در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی که شاهد شورش اسرای فلسطینی بود، گفت که مقامات صهیونیستی زیر سنگ‌ها را نیز جست‌و‌جو خواهند کرد تا ۶ اسیر آزاده فلسطینی را بیابند.
وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در ادامه بر اجرای سریع تحقیقات کامل و همه‌جانبه درخصوص چگونگی فرار اسرای فلسطینی تأکید کرد و همچنین گفت که تعدادی از نگهبانان و افسران زندان جلبوع نیز در بازداشت به سر می‌برند و در حال بازجویی هستند. خبر دیگر اینکه، شبکه المیادین در خبری به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد وجود حفره‌ای سایبری در «دانشگاه برایلان» در سرزمین‌های اشغالی سبب شد تا اطلاعاتی به بیرون درز کند که شامل جزئیاتی از داده‌های شخصی اساتید این دانشگاه است که از مقامات اطلاعاتی و افسران ارتش و پلیس این رژیم هستند.
چند روز پیش نیز نشریه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی اعلام کرده بود یک گروه سایبری به نام (sangkanicil) اعلام کرد که توانسته به اطلاعات شخصی حدود ۷ میلیون اسرائیلی دست یابد. جرزوالم پست در این باره نوشته بود: «چنانچه چنین چیزی صحت داشته باشد، بزرگترین هک در تاریخ اسرائیل رقم خورده است.»