kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

مقام صهیونیست: ایران با متحدان بسیار مصمم به نابودی اسرائیل است(خبر ویژه)

رئیس بخش ایران در ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید: ایران متحدان بسیاری در منطقه دست و پا کرده و قصد نابودی اسرائیل را دارد.


«تال کالمان» رئیس بخش راهبردی ایران در ارتش اسرائیل، در گفت‌وگو با روزنامه معاریو گفت: ایران یک هدف بلندمدت برای از بین ‌بردن اسرائیل دارد.
وی گفته است: ایرانیان به فردا چشم ندوخته‌اند بلکه به دهه‌های آینده چشم دارند. اکنون هر آنچه که در خاورمیانه ‌روی می‌دهد با ایران در ارتباط است. ایران، تنها نیست بلکه سوریه، عراق، یمن، لبنان و همچنین غزه را در کنار خود دارد.
او خاطرنشان کرد: ایران یک هدف بلندمدت برای از بین ‌بردن کشور اسرائیل دارد. تهران اقدامات بسیاری اتخاذ کرده و آماده است تا برای تحقق اهداف خود هزینه کند. ایران بسیار شکیبا و دارای دیدگاه راهبردی بلندمدتی است.
این مقام صهیونیست ادامه داد: ایران در حال ایجاد نیروهای نیابتی با توان نظامی و در حال مجهز کردن آن با تجهیزات بسیار پیشرفته است و سعی دارد تا حلقه محاصره در اطراف اسرائیل ایجاد کند. وی توضیح داد: ایران هم اکنون در مدت زمان تقریبا کوتاهی می‌تواند بمب اتم تولید کند. اسرائیل گزینه‌های دیگری در اختیار دارد هر چند به‌دنبال جنگ نیست. دستیابی به توافق جدید میان ایران و غرب، اولین اولویت ما است که می‌تواند مسائل گذشته توافق برجام را حل و فصل نماید. کالمان تأکید کرد: ما اهداف مشترکی با آمریکایی‌ها داریم و هم‌اکنون دو طرف درخصوص اهداف و تحرکات موردنیاز برای ماه‌های آینده هماهنگ هستند.