kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
خیال‌پردازی ژنرال صهیونیست:

می‌خواهیم حضور ایران در خاورمیانه را حداقلی کنیم

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه هدف آنها حداقلی‌کردن حضور ایران در منطقه غرب آسیا است، مدعی شد که برای این منظور اقداماتی را علیه حزب‌الله و حماس نیز انجام خواهند داد.

در ادامه خیال‌پردازی‌های مقام‌های رژیم جعلی صهیونیستی که حتی در حفظ امنیت زندان‌های خود نیز درمانده‌اند، «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد کل ارتش این رژیم از تلاش‌ها برای حداقلی‌کردن حضور ایران در منطقه غرب آسیا گفت.
کوخاوی در مصاحبه‌ای با نشریه «واللا نیوز» که بامداد سه‌شنبه منتشر شد، ادعا کرد تل‌آویو تدارکات خود برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران را «به‌شدت سرعت بخشیده» است.
وی در این مصاحبه که گویی اوهام و خیالات مقامات اسرائیلی را بازگو می‌کرد، گفت:‌ «افزایش چشمگیر بودجه نظامی، با همین هدف (اقدام علیه ایران) است. این یک کار بسیار پیچیده است که به کار اطلاعاتی و عملیاتی بیشتر نیاز دارد».
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این مصاحبه، فرمانده ارتش تل‌آویو با ادعای اینکه هدف اصلی آنها «حداقلی‌کردن حضور ایران در خاورمیانه، مخصوصا سوریه است»، اظهار داشت: «البته این عملیات می‌تواند در هرجایی از خاورمیانه انجام شود. این اقدامات می‌تواند علیه حماس یا علیه حزب‌الله نیز باشد».
کوخاوی با اغراق درباره برخی اقدامات خرابکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه، مدعی شد: «این حملات و دیگر عملیات‌ها، حضور ایران و تسلیحات آن را در جبهه شمالی [اسرائیل] بسیار تضعیف کرده است. ارتش در مقابله با قاچاق تسلیحات ایرانی به حزب‌الله و حماس در منطقه بسیار فعال است».
وی در حالی مدعی اقدام علیه ایران است که فرار شش اسیر فلسطینی از «زندان فوق امنیتی جلبوع» در روز دوشنبه، پوشالی بودن ادعاهای این رژیم درباره‌اشراف اطلاعاتی و امنیتی را نشان داد.