kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

افسر برجسته انگلیس: خطر بایدن برای غرب بیش از خطر طالبان است

افسر سرشناس ارتش انگلیس با بیان اینکه از برنامه خروج «جو بایدن» برای افغانستان «عمیقا شوکه» شده تاکید کرد خطر بایدن برای غرب بیشتر از خطر طالبان است.

پایگاه «واشنگتن اگزماینر» به نقل از «ترور کولت»، افسر بازنشسته تیم عملیات‌های ویژه که از ملکه انگلیس و «جرج بوش» نشان گرفته، نوشت: «۶۵۰۰ نفر مردند، از جمله ۳۰۰۰ فردی که در برج‌های دوقلو جانشان را از دست دادند و ما نتوانستیم حتی به یک چیز دست پیدا کنیم. بایدن ۲۰ سال کار را در کمتر از ۲۴ ساعت نابود کرد».
«ترور کولت» به واشنگتن اگزماینر گفت: «بایدن بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده است. او با تروریست‌ها دوست شده است. کاخ سفید دوست غرب نیست. ریاست جمهوری او یک خطر است». به گزارش ایسنا این افسر انگلیسی افزود: با تعداد زیادی از ژنرال‌های انگلیس و افسران عملیات‌های ویژه درباره بایدن صحبت کرده و همگی آنها اتفاق نظر دارند که هیچ‌کس نمی‌تواند منطق او را متوجه شود. معتقدیم تهدید بایدن برای غرب به مراتب بسیار بیشتر از طالبان است. بی‌شک او به ما خیانت کرد».
این اظهارات به دنبال انتشار صحبت‌های تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس مطرح می‌شود که گفته بود اروپا و ناتو باید زمانی که آمریکا تمایلی ندارد، برای اقدام وارد عمل شوند.
«بلر» یکی از چندین سیاستمدار انگلیسی است که از مدیریت بایدن در روند خروج از افغانستان انتقاد می‌کند، خصوصا اینکه گزارش شد کاخ سفید در یک دوره ۳۶ ساعته تماس‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس را در بحبوحه اغتشاش افغانستان نادیده گرفته است!