kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا خبر داد

استرداد متهم خارج‌نشین پس از میلیاردها تومان کلاهبرداری به بهانه مهاجرت و کاریابی

 


رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا گفت: فردی که میلیارد‌ها تومان از هموطنان داخل و خارج از کشور در یکی از کشور‌های آسیای جنوب شرقی کلاهبرداری کرده بود صبح دیروز با حکم قضایی به کشور بازگردانده شد.
سردار‌هادی شیرزاد در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، اظهارداشت: این فرد با تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای در قالب تیم‌هایی در داخل کشور و همچنین خارج از کشور اقدام به تبلیغ برای مهاجرت، کاریابی، اقامت و همچنین صدور ویزا به کشور‌های مختلف از جمله استرالیا می‌کرد که نتیجه آن یکسری مدارک جعلی برای هموطنان می‌شد.
شیرزاد افزود: با طرح شکایات مالباختگان و براساس ابلاغ دادستان تهران مبنی بر تحت تعقیب قرار‌دادن این فرد موضوع به پلیس بین‌الملل ارجاع و اعلام قرمز صادر شد و این فرد شناسایی و به کشور بازگردانده شد.
وی با بیان اینکه این فرد رئیس‌شرکت و شبکه بوده و فرد اصلی است که ده‌ها نفر از وی شکایت کردند، از هموطنان خواست به تبلیغات فریبنده اعتماد نکنند و در صورت تصمیم به مهاجرت از مسیر‌های قانونی اقدام کنند و اگر در کشور ثالث مشکلاتی برای آنها به وجود آمد حتماً به سفارت جمهوری اسلامی ایران که حامی ایرانیان خارج از کشور است مراجعه کنند.