kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
رئيس رسانه ملی خطاب به سفیر انگلیس:

شرکلیف! گاندو را از بی‌بی‌سی پخش کن!(اخبار ادبی و هنری)

مراسم تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی «گاندو 2» با حضور رئیس صداوسیما، معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما، رئیس شبکه سه سیما و عوامل و بازیگران این سریال روز گذشته برگزار شد.


عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صداوسیما در این مراسم با تأکید بر اینکه همه بازیگران این سریال در این مجموعه نمایشی خوش درخشیدند، گفت: جوانانی که در نقش جوانان انقلابی نقش‌آفرینی کردند، فضای جدیدی را برای قشر جوان به نمایش درآوردند.
وی با بیان دشواری‌های سریال‌سازی درباره موضوعات تاریخ معاصر، ‌گریزی به برخی دشواری‌ها در ساخت و پخش سریال «گاندو2» زد و با‌ اشاره به برخی تلاش‌ها برای جلوگیری از پخش آن تصریح کرد: با توجه به اینکه «گاندو2» کار فاخر، ارزشمند، جدید و شجاعانه‌ای بود، باید پایش می‌ایستادیم؛ به لطف الهی کار موفقی هم در تاریخ سریال‌سازی و سینمایی ایران شد و بنیان جدیدی ایجاد کرد.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: این سریال به خوبی نشان داد که دشمن چگونه برای اینکه افکار مدیران را تغییر دهد، بر ادراک آنها اثر می‌گذارد و در میان آنها نفوذ و تفکرات آنها را دستکاری کند و برای رسیدن به اهدافش هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهد.
رئیس سازمان صداوسیما با‌ اشاره به برخی فشارهای سیاسی به‌دلیل پخش سریال گاندو گفت: من سعی کردم به‌عنوان مدیر ارشد سازمان کمترین این فشارها به مدیران زیرمجموعه عوامل سریال منتقل شود و می‌توانم به جرات بگویم نسیمی ‌از یک طوفان بزرگ برخی اوقات به شما منتقل می‌شد.اگر داستان‌های خود را از پشت صحنه سیاسی پخش این سریال بگویم قطعا برای خودش سریال گاندویی خواهد شد.
رئیس رسانه ملی بر ضرورت ساخت سریال‌هایی با موضوع امنیتی و سیاسی تأکید و تصریح کرد: ما در رسانه ملی قطعاً این مسیر موفق را ادامه خواهیم داد تا سریال‌های معتبر و موفق­‌تری در این زمینه ساخته شود.
علی‌عسکری همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم درخصوص توئیت سایمون شرکلیف سفیر انگلستان در تهران درباره این سریال، اظهار کرد: جالب است که سفیر انگلستان سریال «گاندو» را می‌بیند. اگر از تماشای آن لذت می‌برد، به وی پیشنهاد می‌کنم این سریال را از تلویزیون انگلستان بی‌بی‌سی پخش کنند.
حمید شاه‌آبادی، معاون سیما هم در این مراسم با قدردانی از توجه رئیس رسانه ملی به حوزه فیلم و سریال، تلاش دست‌اندرکاران مجموعه «گاندو2» را برای تولید این مجموعه تلویزیونی ستودنی دانست.
علی فروغی مدیر شبکه 3 سیما نیز گفت که این سریال حدود 60 درصد مخاطب داشته که 90 در صد از آنها از سریال رضایت داشته‌اند.
مجتبی امینی تهیه‌کننده این سریال نیز گفت: وقتی صحبت از نفوذ در بدنه جامعه در حوزه‌های اجتماعی اقتصادی معیشتی و سیاسی می‌شود ادامه دادن کار سخت است و همین نفوذ پیشرفت کار را با مشکل مواجه می‌کند.
جواد افشار کارگردان سریال «گاندو» را صدای مردم، صدای منتقدان و مطالبه‌گران خواند.
مهدی نقویان مدیرعامل موسسه شهید آوینی نیز اعلام کرد: این مؤسسه اکنون در حوزه پیشرفت‌های پزشکی و علمی ‌طرح‌هایی را در حال بررسی دارد که تولید سریالی با موضوع تولید واکسن کرونا از این دسته است و به زودی تولید می‌شود.
خسرو شهراز، محمد مختاری، شهرام قائدی، حسن میرباقری، سوگل طهماسبی، نسرین نکیسا و پندار اکبری، از بازیگران «گاندو2» نیز نظرات خود درباره همکاری با این پروژه را بیان کردند.
در پایان این مراسم از عوامل این سریال قدردانی شد.
پس از این مراسم نیز تعدادی از بازیگران و سازندگان سریال «گاندو2» با حضور در امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی به تماس مخاطبان با سامانه «162» پاسخ گفتند.