kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

2 میلیون لیتر بنزین احتکار شده به جایگاه‌های سوخت لبنان برمی‌گردد

منابع لبنانی از آغاز انتقال 2 میلیون لیتر بنزین مصادره شده از یکی از افراد نزدیک به حزب متحد آل سعود در لبنان خبر می دهند.


ماجرا از آنجا شروع شد که اوایل همین ماه نیروهای امنیت داخلی لبنان، اطلاعاتی از توقیف نزدیک 2 میلیون لیتر بنزین در ۳۸ مخزن پُر که گنجایش هر یک، حدود ۵۰ هزار لیتر است در شهر «زحله» خبر دادند که متعلق به یک فرد صاحب پمپ بنزین است. تحقیقات بعدی نشان داد عامل این احتکار «مارون الصقر» برادر «ابراهیم الصقر» از رهبران حزب «القوات اللبنانیه» از احزاب متحد آل سعود و غرب است. اداره کل نفت لبنان، با پشتیبانی گروه ضربت در شعبه اطلاعات، به دستور دادستان دادگاه تجدید نظر، در حال تدارک برای انجام عملیات خارج کردن مخازن بنزینی مصادره شده‌اند. اداره کل نفت لبنان به دلیل حساسیت و جدیت موضوع و جلوگیری از هرگونه فاجعه به منظور حفظ جان شهروندان،کمربند امنیتی وسیعی در اطراف منطقه‌ای که قرار است این مخازن از آن خارج شوند، ایجاد کرده است.
گفتنی است، سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان، در دو سخنرانی اخیر خود ضمن انتقاد شدید از محتکران دارو، غذا، ارز و سوخت تأکید کرده بود که بحران اقتصادی کنونی در لبنان را سفارت آمریکا
(و متحدان لبنانی‌اش) مدیریت می‌کنند. او البته خبر از وارد کردن سه کشتی حامل سوخت از ایران خبر داد که به ابتکار عمل این جنبش شدنی شد. یکی از این کشتی ها به مقصد رسید و الباقی هم در راهند.