kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
نتایج ورزشکاران ایران در نهمین روز پارالمپیک

هت‌تریک نعمتی و 2 نقره دوومیدانی

 


در روز نهم پارالمپیک توکیو ورزشکاران ایرانی در ماده‌های دوومیدانی، قایقرانی، تیروکمان، بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته رقابت کردند که حاصل آن یک مدال طلا و دو نقره بود. زهرا نعمتی در رشته تیروکمان توانست به مدال طلا برسد. این سومین مدال طلای نعمتی در ادوار پارالمپیک است. همچنین مهدی اولاد در پرتاب دیسک و علی پیروج در پرتاب نیزه صاحب مدال نقره شدند.
همچنین تیم ملی والیبال نشسته ایران در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شد بوسنی را شکست دهد و فینالیست شد.
قایقرانی
اسلام جاهدی در ماده پاراکانوی انفرادی ۲۰۰ متر کلاس VL۲ مسابقات قایقرانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با قایقرانانی از بلاروس، اسپانیا، مجارستان و پرتغال رقابت کرد و با حدنصاب ۱:۰۱.۳۹۵ عنوان چهارم گروهش را به خود اختصاص داد و راهی نیمه نهایی شد.
شهلا بهروزی‌راد نیز ماده کایاک انفرادی ۲۰۰ متر کلاس KL۳ در کنار قایقرانانی از استرالیا، آلمان، بریتانیا و سوئد پارو زد و در نهایت با رکورد ۵۴.۷۵۵ ثانیه به عنوان چهارمی گروهش رسید.
تیر و کمان
زهرا نعمتی در اولین رقابتش از ماده ریکرو انفرادی زنان بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو با قرعه استراحت رو‌به‌رو بود. او در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس پس از تساوی ۵-۵، در تیر طلایی و با نتیجه نهایی ۶ بر ۵ به برتری رسید. نعمتی در دیدار یک چهارم نهایی به مصاف فابیولا درگویکس از برزیل رفت و توانست برابر این حریف قدرتمند با نتیجه ٧ بر ١ به پیروزی برسد و به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند. نعمتی در دیدار نیمه نهایی، به مصاف دورسئا پویمندو از یونان رفت و توانست با نتیجه ۶ بر ۲ حریفش را شکست دهد. نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه ۶ بر ۵ و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد و مدال طلا را کسب کرد.
نعمتی با این مدال، سومین مدال طلای ادوار پارالمپیک خود را کسب و از این حیث هت تریک کرد. او در لندن، ریو و حالا در توکیو موفق به کسب مدال طلا شده است.
دوومیدانی
مهدی اولاد در مرحله نهایی پرتاب دیسک F۱۱ پارالمپیک امروز در کنار محمد آرخی و هفت حریف دیگر به رقابت پرداخت. در پایان این مرحله با پرتاب ۴۰ متر و ۶۰ سانتی متر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. او در پرتاب اول رکورد ۳۹ متر و ۲۲ سانتیمتر را ثبت کرد و پرتاب دومش خطا شد. در پرتاب سوم ۳۹ متر و ۶۸ سانتی متر و در پرتاب چهارم ۴۰ متر و ۶۰ سانتیمتر پرتاب کرد. پرتاب پنجم اولاد خطا شد و در پرتاب ششم رکورد ۳۸ متر و ۲۱ سانتیمتر را ثبت کرد.
نورمحمد آرخی دیگر نماینده ایران در ماده پرتاب دیسک کلاس F۱۱ هم پرتابی به طول ۳۳ متر و ۳۷ سانتیمتر پرتاب کرد و در نهایت ششم شد و از رسیدن به مدال بازماند. آرخی در پرتاب اول رکورد ۲۸ متر و
۷۸ سانتیمتر و در پرتاب دوم خطا کرد. پرتاب بعدی اش به طول ۳۰ متر و ۱۹ سانتیمتر بود و در پرتاب چهارم خطا کرد. رکورد او در پرتاب پنجم
۳۱ متر و ۷۷ سانتیمتر و در پرتاب ششم ۳۳ متر و ۳۷ سانتیمتر بود.
علی اصغر جوانمردی در ماده پرتاب وزنه پارالمپیک با هفت ورزشکار از کشورهای دیگر رقابت کرد و در نهایت با پرتاب ۱۵ متر و ۴۰ سانتیمتر در رده چهارم قرار گرفت. جوانمردی پرتاب‌هایی به طول ۱۵ متر و
۲۲ سانتیمتر، ۱۵ متر و ۴۰ سانتیمتر، ۱۴ متر و ۹۷ سانتیمتر، ۱۴ متر و
۵۰ سانتیمتر و ۱۵ متر و ۱۹ سانتیمتر داشت و پرتاب ششم اش نیز خطا شد.
علی پیروج در مرحله نهایی ماده پرتاب نیزه (F۱۲-۱۳) بازی‌های پارالمپیک توکیو در کنار ۶ ورزشکار دیگر رقابت کرد که با پرتاب ۶۴ متر و ۳۰ سانتیمتر به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و مدال نقره را از آن خود کرد. او پرتاب‌هایی به طول ۶۰ متر و ۱۶ سانتیمتر، ۶۰ متر و ۴۷ سانتیمتر، ۵۵ متر و ۶۸ سانتیمتر، ۵۹ متر و ۱۴ سانتیمتر، ۶۳ متر و ۴۱ سانتیمتر و ۶۴ متر و ۳۰ سانتیمتر را ثبت کرد.
بسکتبال با ویلچر
تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران برای دستیابی به عنوان نهم مسابقات بسکتبال با ویلچر بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت. شاگردان عباس آقاکوچکی که با چهار شکست مقابل استرالیا، آمریکا، بریتانیا و آلمان و تنها یک پیروزی مقابل الجزایر از راهیابی به جمع هشت تیم برتر مسابقات بازمانده بودند، در مصاف با کره جنوبی با نتیجه
۶۴ بر ۵۴ پیروز شده و به مقام نهمی رسیدند. تیم ایران در دوره قبلی بازی‌های پارالمپیک در رده دهم ایستاده بود، اما در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو یک پله پیشرفت داشت و رتبه نهم را به خود اختصاص داد.
والیبال نشسته
تیم ملی والیبال نشسته ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پارالمپیک توکیو مقابل بوسنی قرار گرفت و توانست با نتیجه سه بر صفر
(۲۵- ۱۶، ۲۵- ۱۶، ۲۵- ۱۷ ) برای نهمین دوره متوالی به فینال پارالمپیک
برسد.
تیم ملی ایران پیش از این در مرحله گروهی مسابقات با شکست تیم‌های آلمان، برزیل و چین جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کرده بود. دیدار فینال والیبال نشسته امروز میان تیم‌های روسیه و ایران برگزار خواهد شد. تیم ایران والیبال نشسته ایران در هشت دوره حضور در پارالمپیک موفق به کسب ۶ مدال طلا و ۲ نقره شده است.